Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

VR^ Jani, s rozvodem naštěstí zkušenost nemám, musí to být neskutečně náročné. Ona taková "fungující rodina jenom navenek, aby lidi neřekli, " není pro nikoho žádné terno. Zvláště pro děti, když si postesknou, on jim to jen tak někdo nevěří a jejich problémy se nesnaží pochopit, natož jim pomoc. A je velké štěstí, když v životě narazí na někoho, kdo jim pomůže tohle klubko rozmotat. :-/A teď ještě toho smajlíka .;-)

1 0
možnosti
Foto

J33a15n91a 87M85a22j77o31v70á

14. 5. 2019 21:09

Rozvod - to není o co stát. Všechno je najednou naruby, co bylo dobré je najednou špatné, dané slovo ztratí váhu a postupně všichni sílu i víru. Nakonec, po letech, stojíš na spáleništi a s úžasem zíráš a tu spoušť...

A začínáš znovu, provázena zkušeností, kterou jsi nechtěla mít.

Stavět další vztah rychle je rizikové (po zlomené noze nikdo neskáče, ale z lásky do lásky spěcháme jako pitomí), byť sám neskutečně těžké a další vztah znamená zase hledání průniků a tečen...

Asi je rychlejší "opravit" vztah, ale to musí jednak chtít oba, ale taky je prostě doba, kdy se vytrvalost moc nenosí.. A tak v honičce za něčím lepším zahazujeme trochu pokazene, abychom tím zpackali život sobě i dětem...

1 0
možnosti
Foto

hezky ses nám popsala :-)

0 0
možnosti

Nikdy bych se o děti nesoudil. Myslím, že ty toho "mají dost" už tím, když je rodiče zklamou rozvodem a pokud se nejsou schopni domluvit sami, soudy nic nevyřeší. Je to pro děti jenom další a další trápení a stres. Je možné, že si to spíše "sedne" bez soudů a situace se dokonce s postupem času může i otočit.

Takže dle mého názoru, žádný soud. No a "spravedlnost" soudů může být občas nahlížena z různých stran různě, podobně jako ostatně i "spravedlnost "světská". ;-)

2 0
možnosti
Foto

J53a79n35a 11M51a65j16o27v54á

13. 5. 2019 20:56

Děkuji, Jiří, že jste se zastavil. Ono to bez soudu nejde, nemáte-li oficiálně stanovené svěření dětí do péče, tak se ani nerozvedete. Problém je to i v situaci, kdy má rodina nizké příjmy a nárok např. na přídavky na dítě nebo jiné dávky. Výživné se pak počítá do příjmů. Samozřejmě, že soudy přednostně potvrzují dohodu rodičů (i když znám případ, že to soud neudělal a usoudil, že jiné uspořádání je vhodnější-to už je pak zcela mimo moje chápání).

Rodičovský pár musí každý sám za sebe zvážit, které jednání je "to správné". Závisí to na tolika faktorech, že jejich variace jsou snad nepřeberné. A vždycky se jedná jen o hledání nejlepšího ze špatných řešení. To by ale měli udělat a zodpovídat za ně právě a jenom rodiče.

0 0
možnosti
Foto

J88a88n38a 75M19a38j52o32v69á

13. 5. 2019 20:56

Přeji pěkný večer, Jani.

1 0
možnosti

I39v49a11n61a 63L90a96n35c42e

13. 5. 2019 12:29

Děti jako rukojmi, jakmile se partneři hádají, tak děti to odnesou, i kdyby se snažili sebevíc je z toho vynechat. Hodně síly, jani.VVVR^R^R^

1 0
možnosti
Foto

J37a62n94a 84M12a37j14o97v24á

13. 5. 2019 13:13

A co teprve, když je nevynechávají a zapojí...

0 0
možnosti

R^ Držím palce, Jani - dnes i do budoucna. R^

0 0
možnosti
Foto

Život není peří... A je rozmanitý, nešablonovitý. Někdy je v právu otec, jindy matka. A zvenčí to málokdo dokáže spravedlivě posoudit. Takže by neměl. Ukřivdit je tak snadné...

Každopádně přeju nám i všem dalším , co si prošli podobným ohněm, už jenom klid v duši i okolo sebe.

Jo: Nechcete koťátko?;-)

3 0
možnosti
Foto

J98a30n61a 10M39a34j57o82v64á

13. 5. 2019 11:03

Ivano děkuji a vítám vás.

Jsem přesvědčena, že svoje životy si musíme odžít a vyřešit sami, s maximálním ohledem na ostatní....

Koťátko? Jako k těm našim dvěma dacanům kocouřím, co zas včera shodili záclonu??? Snad si teď ani netroufám :-), ale díky.

1 0
možnosti
Foto

Já vidím chybu, která se stala, hned na začátku. Pokud by Vaše první manželství bylo šťastné, neměla byste zájem, ani důvod, o jiný vztah. Za to ale asi nemůžete, prostě někdy to v manželství vyjde, jindy ne. Sama s podobnými záležitostmi díkybohu vlastní zkušenosti nemám, ale dostatečným varováním pro mne bylo nevydařené manželství jiných... Jedná moje známá, také ne vlastní vinou rozvedená, si např. vzala homosexuálního muže, který jí o své jinakosti před sňatkem neřekl. Po sňatku se jim narodil syn, a žili po nějakou dobu v pohodě). Později si ovšem našel partnera, pravidelně se s ním stýkal, ale přesto chtěl setrvat v manželství. Ona požádala o rozvod - brzy je rozvedli, on se odstěhoval za tím přítelem. Soud rozhodl, aby se pravidelně stýkal se synkem, ale ona mu v tom bránila. A navíc - ještě se soudili o o dům,které po sňatku jeho rodiče připsali jim oběma. Soudili se o něj 12 let. ( Takové martýrium bych nechtěla v životě prožívat). Moje známá z těch soudů a věčného napětí onemocněla a náhle zemřela. On po dvou letech také zemřel (oba měli kolem 60 let). Tím skončila tato nešťastná historie. Jeden moudrý člověk kdysi napsal: "Šťastná manželství se podobají jedno druhému jako vejce vejci, ta nešťastná jsou nešťastná každé jiným způsobem. " Přeji Vám, paní Jano, v životě hodně štěstí. R^:-)

1 0
možnosti
Foto

J56a17n15a 39M46a92j27o61v80á

13. 5. 2019 11:00

Mirko, děkuji, máte naprostou pravdu.

To, že jsem si nedokázala lépe poradit v prvním manželství považuji dodnes za svou největší životní prohru a dlouho jsem hledala, co jsem mohla udělat lépe, předvídat, lépe zvládnout.

Snad i proto jsem zůstala sama, dokud holky nevyrostly - co jsem si navařila, to jsem si prostě "snědla".

V textu o tom nepíšu ze žádného jiného důvodu než z toho, že dobře vím, jak chutná samoživitelský chlebíček a proto si troufnu srovnávat rodičovské role.

Slibuji, Mirko, že příští blog bude právě o tom štěstí :-).

0 0
možnosti

Píšete moc hezky, tedy čtivě, ale téma je přesmutné, ale je nutné, protože - možná by mohlo být podkladem pro změnu neutěšeného státního systému...

3 0
možnosti
Foto

J66a13n85a 48M41a73j76o79v54á

13. 5. 2019 11:16

V zásadě proto to skládám, ačkoliv je mi jasné, že v malém blogovém rybníčku moc rybářů z vnějšího světa není. Ale...zas byla doba, kdy si moje blogy přeposílaly úřednice z OSPOD, jak jsem zjistila později. Tak třeba zaúřaduje i náhoda.

Moc ráda bych s čímkoliv v tomto směru pomohla. Nejsem ukřivděná ani naštvaná. Jen prostě mám osobní zkušenost a sáhla jsem si na to.

0 0
možnosti
  • Počet článků 324
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 961x
Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.