Ten dolík? Ten je od naběračky - II.

Jestli si myslíte, že jsme s mámou vymalovaly, tak ne. Je to tu pořád stejně ušmourané. I díry ve zdi jsou pořád stejné. Občas nějaká přibude. Dřív mi to nevadilo. Teď už jo, asi je to tím, že rostu. A taky se máma rozešla s Fandou. Teda asi jenom tak napůl, protože u nás někdy je a někdy není. A když u nás je, tak se s mámou nejdřiv smějou a pak hádají. A když u nás není, tak máma brečí a nadává na Fandu, kterej je stejnej prevít jako Konečný, což je ten držgrešel můj biotáta.

Já jsem se na biotátu ptala taky paní učitelky ve škole, když jsme si povídali o biotopech, ale ona se zatvářila divně, a že prý je to něco úplně jiného. Asi jsem zas plácla co jsem neměla, ale když já nevím koho se zeptat, jak to s tím biem je.

On už se mnou totiž brácha nebydlí a ten byl jediný, kdo mi radil. Jo, vy to nevíte? Brácha se odstěhoval k biotátovi. Teda nejdřív jsme tam začali chodit oba, i já, na víkendy. Normálně jsem u táty měla celou dobu vlastní postel, on čekal, že někdy přijdu! No úplně jsem se divila. Stejně jsme toho moc nakupovali, já už ani nevím - pyžamo a papuče a kartáček na zuby a hřeben a mikinu a lampičku a tak. Ve skříní jsem měla spoustu balíčků - za každé Vánoce a narozeniny jeden. Tak jsem to rozbalovala a brácha se smál. Šiš, ale to jsem vlastně říkat nechtěla.

No, brácha k biotátovi utekl, když se s mámou hrozně pohádali a ona ho mlátila naběračkou po hlavě a taky kabelkou po celém těle. Nějak to souviselo pořád s tou matematikou, ale pořádně jsem se to nedozvěděla, máma mi to říká pokaždé jinak a brácha o tom nechce mluvit, že bych to prý vyslepičila matce. To se teda hrooozně plete. Nic bych nevyslepičila. Teda mohla bych, ale máma stejně buď křičí a říká mi, že mě biodržgrešel i s bráchou manipulují, nebo mě stejně neposlouchá. S tím manipulováním tomu moc nerozumím. Ve škole máme cedulku na zdi "ŽÁKŮM SE ZAKAZUJE MANIPULOVAT S OKNY", ale já přece nejsem okno a po té trapárně s biokoridorem se už nechci paní učitelky ptát.

Když brácha zmizel, máma byla hrozně nešťastná a všechno mi dala a všechno koupila, že má jenom mě a zůstaneme navždy spolu. A táta mne zase přestal chtít vidět. Říkala máma. Ale pak zavolala ta sociální paní a chtěla vědět, proč jsem u táty nebyla na víkend. Tak mi samým překvapením spadl telefon a pak jsem jí řekla, že já bych šla, ale táta na mě zanevřel. No a pak se něco stalo a k tátovi mě vždycky doprovázela sociální paní. 

Musím teda uznat, že i když mě brácha zradil a nechal mě tady samotnou, tak ho mám pořád ráda. A on je fakt velkej brácha. Za chvilku budou prázdniny a brácha jede na nějaký angličtinářský kemp, protože prý je spíš na jazyky po mámě než na matiku po tátovi. A příští rok prý půjde na gympl. Do jinýho města, protože jednak tady by měl tátu za ředitele a jednak jsou tam lepší na ty jazyky pořádně ho tam proklepnou, teda pokud ho vezmou.

Jenže jak tady není, musím pořád dělat neviditelnou. Když něco řeknu, máma se naštve a někdy jen křičí a někdy mi dá pohlavek a někdy hází tím, co má v ruce. No to víte, že se bojím. Někdy za ní taky chodí Fanda a někdy takový holohlavý Kamil a to se pak zavírají v ložnici a dávají židli ke dveřím a jdou odtud zvuky jako když se perou. Ale pak máma tvrdí, že se mi to zdálo a že mám bujnou fantazii.

Biotátovi to neříkám, ani nevím proč. Bráchovi jsem říkala a ten mi řekl, že nemám být kráva a mám jít bydlet k biotátovi, postel tam už mám. Jenže to nejde, jsem to jediné, co mámě zbylo a jediná, kdo pro ni něco znamená. A taky mi všechno jednou odkáže. A tak tady sedím a čekám a dívám se na ty flekatý zdi, kde jsou všechny ty ďolíky od máminých házení a trochu bych taky chtěla jet na angličtinovej kemp, ale nemůžu, protože by to prý musel rozhodnout soud a biotáta s tím prý raději počká, až budu o rok-dva starší.

Ale já vůbec nejsem malá. Čekám, až přijde máma a doufám, že uvaří večeři a budeme si povídat a ona mi pak bude v posteli číst.

To čekání bylo nanic. Máma přišla s Fandou a nalili si kofolu, jenže když jsem k ní čichla, smrdělo to alkoholem a máma pak křičela a tak jsem šla brečet do koupelny. Jsem hrozně, ale fakt hrozně naštvaná na bráchu, že tady není a kdyby mi máma neschovala z bezpečnejch důvodů telefon do šuplíku s klíčkem, tak bych mu zavolala a pěkně mu to vyjasnila, že je hajzl jako biotáta a nechali mne samotnou.

Jenže ten tefon nemám a tak tady sedím a trhám toaletní papír na malé a ještě menší kousíčky. A každý ten kousíček je vůl a vůl a vůl a vůl. A v pátek jim to pěkně řeknu. Bráchovi i biotátovi. Hajzlům.

*

V pátek mi biotáta řekl, že pro mne domluvil letní tábor pro malé čarodějky. Je blízko, tak to půjde s mámou domluvit, prý to slíbila sociální paní. Z lískového keře jsme hned uřízli hůlku, abych mohla trénovat kouzla. Za chvilku mi totiž bude deset a to už je skoro jedenáct, což je věk, kdy se, jak známo, nastupuje do kouzelnické školy. A tak zkouším ten správný pohyb zápěstím, jako to umí Hermiona. A moc si přeji, aby, až příjdu domů k mámě, máma uvařila večeři a pak si se mnou povídala a ona mi nakonec v posteli aspoň malinkatou chvilku četla. Zkusím si na to najít kouzlo.

 (Související povídky jsou níže v odkazech)

 

Autor: Jana Majová | neděle 4.5.2014 18:46 | karma článku: 12,86 | přečteno: 800x
  • Další články autora

Jana Majová

Stalker

Žijeme silný příběh. Je zcela pravdivý a žijeme ho tak dlouho, že jsme už přestali vyhlížet jeho konec. Devastuje nám každodenní život, mění naši realitu. Tak se žije, když si vás vyhlédne někdo, kdo se rozhodl vám ničit život.

18.9.2022 v 23:05 | Karma: 36,70 | Přečteno: 3533x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Marie Milá (Šípková)

Jak je ten svět pomíjivý, že? Už týden mi svítí v kalendáři, že máš dnes narozeniny. A Ty? Ty se teď odněkud z vyššího levelu samotného Bytí nejspíš s nadhledem usmíváš. Marie.

3.2.2022 v 18:26 | Karma: 23,41 | Přečteno: 511x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Hodně štěstí, zdraví, hodně štěstí milý Davide...

David oslavil třicátiny. Slavil s velkou radostí a chutí. Cože si to, milý čtenáři tohoto necovidového blogu myslíš? Že na tom není nic divného? Že třicitka je před tebou nebo za tebou a jako... no a co? Život jde dál?

26.10.2020 v 20:53 | Karma: 21,85 | Přečteno: 691x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

FAQ pro holky u šicích strojů

Nemyslím teď nás, zkušené harcovnice. Myslím mladé ženy, často maminky na mateřské, které bůhvíkde vyštrachaly šicí stroje a sedly k nim. Mají můj respekt.

20.3.2020 v 20:39 | Karma: 24,48 | Přečteno: 1200x | Diskuse| Ona

Jana Majová

Když peče celá zem, fandím.

Konečně vím, jak vám je. Vám všem, kdo jste soutěživí, fandíte hokeji, tenisu, házené, biatlonu, atletice, krasobruslení, čemukoliv. Protože já, nesoutěživá, jsem to neznala. Až teď. Teď se vší vervou fandím pekařům a cukrářům.

9.3.2020 v 18:41 | Karma: 27,29 | Přečteno: 687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

  • Počet článků 324
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 961x
Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.