Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

PROČ - Poměrně Realistický Osobní Článek - věnováno panu Klušákovi

Ten pán je poměrně zvláštní. Jeho pravdy jsou absolutní a svět místo ke spiknutí. Dokonce mi věnoval dlouhý článek - to proto, aby podrobně vyvrátil jakýsi můj názor v diskusi. Ledasco mi ale objasňuje. A protože teď kompletně, vlákno po vlákně, smazal diskusi na svém blogu, rozhodla jsem se psát.

Nepíšu teď moc. Zaskočily mne věci vážné, vážnější i nejvážnější a prstům na klávesnici chybí lehkost. U tohoto  tématu to snad nebude tolik vadit.

Na blog pana Klušáka jsem narazila náhodou. Zrovna vypustil do světa nový článek a já na něj klikla. A rozečetla si trochu nepřehlednou historii jedné rodiny, rozpadlého vztahu a čtyř dětí. A postupně byla zaujata. Nikoliv tématem samotným a přiznávám, že osud našeho autora mne nedojímá, ale tím, jak se postupně před mýma očima objevovala osobnost, která vidí svět po svém. Osobnost, která na své pravdě trvá i kdyby "čert na koze jezdil".  Osobnost, která s jistou dávkou naivity odhaluje svůj způsob myšlení, své hodnoty a dá nám tak do svého myšlení a vnímání poměrně hluboko nahlednout. Osobnost, která si vybere cíl a všichni ostatní jsou nepřátelé. Osobnost, která nedovede přijmout prohru ani revidovat svou cestu. On a podobní chodí mezi námi. A nosí si své pravdy a rozsévají je ve svém okolí. A když se sémě neujme, prostě přitvrdí. Je těžké je zastavit. Ostatně - lze to vůbec? 

Nejspíš většina z nás nějakého takového "podivína" zná. Ideální je to z bezpečné vzdálenosti. Jakmile vám zasáhne do života a začne v něm dělat pořádky po svém, dokáže obráti vzhůru nohama i zavedené jistoty. Umanutostí. Tvrdohlavostí. Svým přesvědčením o pravdě člověka prostě může "dostat" Omotá ho hustým pavoučích předivem svých jistot a jejich zdůvodnění. A stokrát opakovaná lež se může stát pravdou. Nemusí. Ale může. 

I mým životem podobný člověk prošel a poměrně mne ovlivnil. Přednášel na konferenci. Já tenkrát nevěděla, kam dřív skočit, který požár dřív hasit, čerstvě rozvedená máma dvou malých holek. Vysvětloval mi, jak ten svět "správně" funguje. Ne vždycky jsem mu věřila. "Změň se!", říkával mi v takových situacích a o tom, že to myslí vážně, nebylo pochyb. Oba jsme byli dospělí. Na mém rozvodovém rozsudku ještě neuschnul inkoust. On poustevničil v malém bytě v centru Prahy. Imponoval mi přímo neskutečně. Obrovský chlap se spoustou šarmu. Chytrý, úspěšný v práci. Tak nějak ztracený ve světě.  V té době jsem ještě netušila, že mi tají ženu. Ani to, že je jaksi "porouchaný". Dodnes vlastně nevím, jestli tuší, že chyba není v pro něj nepřátelském světě, ale přímo v něm. Ze vztahu k němu jsem se snažila vymatit několik let. Vždycky mne nějak "ukecal" a já uvěřila i neuvěřitelnému. Žárlivec a škudlil. Lhář přesvědčený o svém právu vlastnit svět, nebo alespoň ty jeho části, které bezvýhradně vlastnit chce. K rozchodu mi pomohli "všichni svatí" (díky, babi :-)). A já pak dlouho neměla pocit, že chci kdykoliv jakýkoliv další vztah. Samotné mi totiž najednou bylo báječně. 

A tak je zvláštní najednou (po letech) vidět vnitřní svět podobně stavěného člověka, který sám provádí v přímém přenosu vlastní myšlenkovou pitvu. Člověka, kterého nezastaví desítky zamítnutých stížností, soudní rozhodnutí, ombudsman. Člověka, kterého nezastaví ztráta blízkých lidí a vůbec neřeší, že přišel o kontakt s nimi. Člověka, který prostě křičí, křičí a křičí. Jsem přesvědčena, že nepřestane. On ani jemu podobní či podobné (pozor, ženská verze je nejméně stejně nebezpečná, ve schopnosti manipulovat možná i "lepší") prostě nepřestanou. A tak se od nich držme dál. Co nejdál.

 

Pro zvídavé:

1) Blog J. Klušáka - poněkud nepřehledné čtení:

 jiriklusak.blog.idnes.cz/

2) Článek se smazanou diskusí (viz zmínka v perexu)

jiriklusak.blog.idnes.cz/c/343010/Bude-se-snizovat-48.html 

3) Něco málo o poruchách osobnosti - to pro ty, komu to příjde povědomé a chtěli by vědět víc a srozumitelně

www.elyna.wz.cz/ 

 

 

 

Autor: Jana Majová | středa 29.5.2013 17:33 | karma článku: 13,10 | přečteno: 720x
  • Další články autora

Jana Majová

Stalker

Žijeme silný příběh. Je zcela pravdivý a žijeme ho tak dlouho, že jsme už přestali vyhlížet jeho konec. Devastuje nám každodenní život, mění naši realitu. Tak se žije, když si vás vyhlédne někdo, kdo se rozhodl vám ničit život.

18.9.2022 v 23:05 | Karma: 36,70 | Přečteno: 3533x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Marie Milá (Šípková)

Jak je ten svět pomíjivý, že? Už týden mi svítí v kalendáři, že máš dnes narozeniny. A Ty? Ty se teď odněkud z vyššího levelu samotného Bytí nejspíš s nadhledem usmíváš. Marie.

3.2.2022 v 18:26 | Karma: 23,41 | Přečteno: 511x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Hodně štěstí, zdraví, hodně štěstí milý Davide...

David oslavil třicátiny. Slavil s velkou radostí a chutí. Cože si to, milý čtenáři tohoto necovidového blogu myslíš? Že na tom není nic divného? Že třicitka je před tebou nebo za tebou a jako... no a co? Život jde dál?

26.10.2020 v 20:53 | Karma: 21,85 | Přečteno: 691x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

FAQ pro holky u šicích strojů

Nemyslím teď nás, zkušené harcovnice. Myslím mladé ženy, často maminky na mateřské, které bůhvíkde vyštrachaly šicí stroje a sedly k nim. Mají můj respekt.

20.3.2020 v 20:39 | Karma: 24,48 | Přečteno: 1200x | Diskuse| Ona

Jana Majová

Když peče celá zem, fandím.

Konečně vím, jak vám je. Vám všem, kdo jste soutěživí, fandíte hokeji, tenisu, házené, biatlonu, atletice, krasobruslení, čemukoliv. Protože já, nesoutěživá, jsem to neznala. Až teď. Teď se vší vervou fandím pekařům a cukrářům.

9.3.2020 v 18:41 | Karma: 27,29 | Přečteno: 687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Nejvyšší soud odmítl dovolání střelce z úřadu práce. Potvrdil mu doživotí

26. dubna 2024  10:15

Nejvyšší soud potvrdil Jiřímu Dvořákovi doživotní trest vězení za násilné útoky na několik žen v...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 324
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 961x
Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.