Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A51n80e17ž29k57a 84J 42Ř96e12h50o48ř45o59v98á 8576488

By mne docela zajímalo, která varianta vyhraje v případě kované křesťanky, domarodky. Na jedné straně dítě má právo na život, i když je teprve vajíčko a žádná ženská si nebude rozhodovat o svém těle, protože potrat fůůůj. Na straně druhé, to domácí pohodlíčko, no a když se něco zvrtne, že by to chtěl pán Bůh?:-P

0/0
24.4.2017 16:07

J58i31t16k76a 13P80a10v74l54í95č43k68o29v26á 6306756436117

Křesťanky jsou většinou konzervativní a nějaké pohodlíčko a užívání si porodu nevyžadují.

0/0
24.4.2017 16:23
Foto

J34a59n25a 12M61a74j19o36v60á 4965942306693

Podobné otázky si občas taky kladu, ale při trochu jiných tématech - např. při narození postižených dětí z umělého oplodnění. Opravdu je to Boží vůle?

+3/0
24.4.2017 20:09

R51o56s38t29i19s96l31a96v 50C15a62h32a 6243267227801

Nekdy u bojovniku proti domacim porodum mam pocit, ze ziji s jistotou, ze v porodnicich pri porodech nikdo neumira a kdyz uz ano, tak se tomu neda zabranit. Pritom je znam znacny pocet zpackanych porodu, kdy vinou lekare zemrelo dite, nebo rodicka.

0/0
24.4.2017 16:05
Foto

J81a73n14a 44M34a48j41o45v96á 4565952506523

K tomu jsou ale stanovené jasné odpovědnosti a můžete se soudit a v poslední době se to děje čím dál častěji.

Celé mnou (s dovolením) nastolené téma je zaměřeno k tomu, že není stanoveno, kdo odpovídá za komplikace v případě porodu mimo porodnici (tam je to jasné) a zhusta případné komplikace "odnese" záchranka, která už přijde v situaci krizové. Čí právo má mít "navrch"? Právo matky na rozhodnutí, kde bude rodit, nebo právo dítěte na maximální dostupnou péči?

Neříkám, jak by to být mělo, ačkoliv sama ctím bezpečí dítěte, jen se domnívám, že stejně, jako jsou pravidla pro pohyb na silnici (jak se tady v diskusi užívá), by mělo být vysloveno, jaká je odpovědnost v těchto případech.

Nebo snad věříte tomu, že tak radikálně přibývá překotných porodů u kterých je "náhodou" asistentka?

x

Mimochodem, úmrtí rodičky je (naštěstí) v porodnici extrémně vzácné, sama jsem ho zažil jednou a tohle téma dost nevhodně (dle mého názoru) zneužíváte. U matek se komplikace daří řešit poměrně dobře, i když je to často otázka opravdu minut.

+1/0
24.4.2017 18:32

R82o14s54t83i53s86l39a10v 16C32a54h45a 6593297957921

Vite, ono to neni tak jednoznacne. Napriklad je znamo, ze:

"Exprese plodu dle Kristellera byla již v roce 1952 prohlášena za non lege artis, tedy nedoporučenou a škodlivou. "

a pritom se to stale dela (a zazil jsem to taky). Jak je tohle mozne? Jak se mohou porodnici domahat moralni povinnosti rodicek rodit v porodnici, kdyz sami pouzivaji nelegalni metody?

0/0
24.4.2017 18:41
Foto

J87a44n61a 38M54a85j91o60v94á 4305202206403

vybírejte porodnici, kde se chovají tak, jak se vám líbí.

Nebo při porodu doma prostě neste odpovědnost za to, že pomoc není v dosahu.

Čľánek neni, promiňťě mi to, ale téma by se rozplizlo, o porodnicích, ale o tom, že nejsou (nejspíš) nastavena práva rodícího se dítěte a nejsou pravidla pro to, jak nést odpovědnost v případě, že přichází na svět mimo zdravotnické zařízení.

Do jiných debat se opravdu pouštět nebudu, ačkoliv Vám upřímně přeji, aby se do ní s Vámi pustil jiný diskutér. Rozhodně díky Vám za přemýšlení.

0/0
24.4.2017 20:11

R71o22s55t77i23s45l59a78v 77C36a86h21a 6733587287671

Problem je, ze jak se chovaji v porodnici, zjistite az pri porodu.

0/0
24.4.2017 20:14
Foto

J83a15n52a 48M57a62j93o67v94á 4655902536593

V dnešní době? to nemyslíte vážně, informací a referencí je dost, není problém si vybrat, zjistit od jiných rodiček, zajet se podívat, jestli máte chvilku, mrkněte, fakt je informací dost.

Samotnou dobu porodu ovlivní pak spousta věcí, to je jasné - dcera si vybrala malou porodnici a těšila se na nadstandardní "rodinný pokojíček" a ona byla v noci bouřka a rodilo "půl světa" a pokojíček byl obsazený. Ale to se prostě může stát.

+1/0
24.4.2017 20:50

R62o43s76t98i38s92l75a76v 31C23a68h27a 6243607577501

BTW, u nas nejsou prava deti chranena vubec. Nema pravo znat otce, nema pravo na oba rodice, atd.

0/0
24.4.2017 20:15
Foto

J63a95n67a 33M75a89j77o71v61á 4775762546603

Ano, to s vámi souhlasím, tedy - dle ústavy a NOZ právo mají, není ale respektováno. Ale to je jiné téma, občas se mu věnuji taky.

+1/0
24.4.2017 20:52

D21a32n91a 10T25e44n59z86l82e80r 5810502465703

To bych asi mohla být já. Jen díky tomu hmatu mám dnes ( velice nadané) dítě.

Naštěstí se tehdy doktorka (mimochodem mladá!) neřídila blábolením nějakého úředníka před půl stoletím - a ten hmat použila. Bez něj bych dnes možná neměla dítě vůbec, nebo bych obsluhovala slepého a hluchého ležáka. :-/

Taky mě štve to zneužívání faktu, že se přes veškerou snahu někdy i ve specializovaném zařízení stane, že někdo umře. Rozhodně nevěřím pánovi ty řeči o tom, jak je takových matek a dětí "spousta". Ta nestydatost propagátorů výdělečné činnosti při pokoutních porodech prostě nezná mezí.

0/0
25.4.2017 9:56

B45o34ž33e96n15a 53S14l98a97v66í77č68k84o71v24á 4309609481252

Děkuji, souhlasím s Vámi. Osobně si nedokážu porod doma představit. Uznávám, že je to způsobeno osobními zkušenostmi. Obě děti mám jen díky péči lékařů v těhotenství - pobytu v nemocnici a u obou porodů byla nutná pohotovost dalších lékařů specialistů nejen porodníků.

Každý má mít právo volby, ale potom je zodpovědnost na něm.

Když dítě neuhlídáte a vážně se zraní nebo zemře, jsou rodiče stíháni za nedostatečnou péči. Tak proč stejně nepostupovat i pokud dopadne špatně porod doma? Největším trestem stejně je pro rodiče vědomí, že kdyby postovali jinak tak by možná..... atd.

Viděl jste někdo statistiku, která by porovnávala počty porodů doma a v porodnicích s vyčíslením komplikací, trvalých následků na matce nebo na dítěti? Pokud ano pošlete prosím odkaz.

Veřejnost je vždy informovaná jen o koplikacích a špatných koncích.

0/0
24.4.2017 14:45
Foto

F65r98a31n67t11i78š10e69k 66K82š23í26r 2869156535

Lidé na statistiku příliš nedají. Kdysi byla téměř jistota, že při porodu v nemocnici zemřete (nemoc omladic) a přesto ženy do těch nemocnic chodily rodit.

0/0
24.4.2017 15:57

R52o47s63t72i33s49l60a23v 64C24a41h40a 6723447667311

Jak jste prisla na to, ze pokud dite neuhlidate, jsou rodice trestani za nedostatecnou peci? To se snad deje pouze v extremnich pripadech, nikoliv vzdy.

0/0
24.4.2017 16:07
Foto

J41a65n84a 46M48a77j32o54v96á 4445852316843

Ona je i ta volba porodnic u matek různá. Jak to tak sleduji, někddo preferuje domácké prostředí, někdo přítomnost špičkových pracovišť (neonatologie) v nemocnici, každý se zařídí podle svých potřeb, zdravotního stavu a určitě i hodnot.

Ano, taky mi naskakuje to, že když někdo ubíží měsíčnímu miminku, je z toho celonárodní skandál a postih rodiče (a všichni to považujeme za správné). Ale zkomplikovat narození se smí?

Opravdu bych byla ráda, kdyby toto bylo zřejmé. Smí se to? Smím jako matka nadřadit svá práva a pak vyžadovat odpovědnost po těch, kdo mne, dítě či oba, zkoušejí zachránit a vyřešit komplikace?

Porod doma - dobrá. Ale chce to vyslovit, co to znamená.

0/0
24.4.2017 18:36
Foto

F80r79a71n24t41i34š60e57k 37K97š63í52r 2439176365

Proboha proč by vám měl někdo říkat zda se to smí nebo nesmí. To je přece vaše věc a vaše volba. Když vám někdo řekne, že se to smí tak to tak budete dělat?

0/0
24.4.2017 18:59
Foto

J70a16n64a 13M44a50j56o41v49á 4665752306923

Jde mi jen o to, aby bylo jasné, čí je odpovědnost.

Mně se totiž to, že záchranka přijede doprostřed průšvihu a nakonec její osádka skončí u soudu, ať udělá co udělá, notně nelíbí.

0/0
24.4.2017 20:53

G66a37b46r28i74e41l84a 51I26v98a48n83c18o 1934438119429

A to já si myslím, že je to takto v pořádku. V pořádku by nebylo, kdyby ten soud rozhodl, že záchranáři udělali něco špatně, i když neudělali. Ale právo podat žalobu má kdokoli na kohokoli, a podání žaloby nic neříká o tom, kdo z těch dvou je v právu, tak proč zrovna u domácích porodů tohle právo chcete těm matkám upírat?

0/0
24.4.2017 20:59

D13a40n51a 61T47e41n41z51l79e37r 5490392155483

Chápu to správně? Tvrdíte, že "matka", která odepřela svému dítěti lékařskou péči (protože si ve své nekonečné hlouposti a namachrovanosti myslela, že je víc než lékař?) má právo zažalovat lékaře záchranky, který jí přijel zachránit život a dítě? Že se toto právo nemá takové ***** upírat? 8-o

Nemám... asi... dalších slov. Douvám, že jsem to pochopila nesprávně. :-/

+1/0
25.4.2017 9:51
Foto

F21r41a92n30t89i78š88e20k 58K65š19í71r 2679806945

Ne, pochopila jste to správně, jen to nedokážete zatřídit do mantinelů vašeho vnímání světa. Jste dogmaticky přesvědčená, že máte 100% pravdu a jste ochotna nechat trestat lidi, kteří této pravdě budou vzdorovat.

0/0
25.4.2017 12:58

D50a16n55a 97T46e35n33z67l54e35r 5950942485463

V téhle společnosti pořád ještě 100% pravdu mám. Lidé, kteří způsobí jiným újmu, a to prosím pěkně schválně... se trestají.

0/0
25.4.2017 14:06
Foto

J91a54n45a 76M87a17j89o86v14á 4645222326543

Jenže teď rodiče zodpovídají za dítě od jeho narození.

Je tady nějaká "mezera", s níž se prostě nikde nepočítá.

0/0
25.4.2017 14:34

D74a41n89a 78T59e46n10z73l81e50r 5920792255523

Bylo by prima, kdyby začalo platit, že za porod doma nesou automaticky veškerou právní zodpovědnost aktéři. Ne že se "asistentka" vypaří hned, jak začnou nějaké komplikace a "matka" pak žaluje všechny, kdo museli situaci, vzniklou jen a jen její hloupostí, řešit. :-/

0/0
25.4.2017 14:50
Foto

J85a67n34a 94M40a51j28o13v29á 4425832606903

... a už jsme zase na začátku .. u toho stanovení odpovědnosti a práv.

Čím dál víc si myslím, že tím to celé začíná. Chybí nám vědomí, že práva by měla být vyvažována povinnostmi a odpovědností.

Tak když to nevíme sami, bylo by to potřeba říci.

0/0
25.4.2017 15:01
Foto

F17r45a51n42t75i91š59e91k 77K74š74í59r 2939746635

Dana Tenzler: Lidé, kteří způsobí jiným újmu, a to prosím pěkně schválně... se trestají.

A proč se tedy netrestají lékaři, kteří profesně pochybí a přivodí svému pacientovi smrt? Neznám žádný případ aby se postupovalo proti nim s takovou tvrdostí, jakou navrhujete postupovat proti ženám, které chtějí jen rodit doma, aniž by něco někomu udělaly.

0/0
25.4.2017 20:40

G50a61b65r61i44e30l31a 62I18v33a70n14c50o 1554978169289

Ne, to jste pochopila naprosto správně. A Vy byste skutečně chtěla někomu upřít právo dovolávat se svého práva (co na tom, že třeba domnělého) u nezávislého soudu? A chtěla byste rozhodovat, komu se to právo upře a komu povolí, protože máte jasno v tom, kdo je "víc" a kdo je "míň"? Tak to jsem, doufám, pochopila nesprávně já.

0/0
25.4.2017 15:40
Foto

J68a38n63a 31M49a73j11o29v32á 4745202916733

Takže, bráno tímto pohledem, za komplikace při porodu, který nebyl odborně zajištěn, by byla odpovědná záchranka.

Pozoruhodné...

0/0
25.4.2017 13:40

G10a65b86r76i51e62l80a 48I39v68a53n37c28o 1714718509149

Jestli to byla reakce na můj příspěvek, tak byl pochopen špatně. Záchranka by za komplikace při odborně nezajištěném porodu byla odpovědná pouze tehdy, pokud by k nim skutečně nějak přispěla, a to pouze dle míry tohoto přispění. Zkuste pochopit, že to, že někoho zažaluji, ještě neznamená, že ten žalovaný sebemíň pochybil. Ale o tom, jestli pochybil či nikoli, nemůže rozhodovat nikdo jiný než nezávislý soud, a i ten až po důkladném prozkoumání případu. Fakt by nemělo být možné, aby si na ten případ udělal názor kdokoli z ulice, a pak mi upíral právo tu žalobu podat, protože zrovna on si myslí, že ji podávám neoprávněně.

0/0
25.4.2017 17:56

G92a71b56r16i30e39l52a 24I76v59a46n38c69o 1204398879189

Já mám v tomhle vcelku jasno. Jsem toho názoru, že jako matka svá práva nadřadit smím. Jestli mám pak koule vyžadovat odpovědnost po těch, co se nás pokoušejí zachránit a vyřešit komplikace (či po komkoli jiném), tak to taky smím. Jestli jim někdo kompetentní tu odpovědnost přiřkne? Pokud za něco odpovědni byli, tak by měl, pokud ne, tak by neměl (to, že rodím doma, automaticky neznamená, že zachránci nemohou profesně pochybit). A tady bych pak byla pro to, jasně stanovit, co lze považovat za profesní pochybení a co nikoli (jen jsem si myslela, že tahle pravidla už existují). No a co se mě jako matky týče, tak podle mě moje odpovědnost objektivně nastupuje až po porodu vůči narozenému dítěti.

0/0
24.4.2017 19:05
Foto

J67a82n36a 98M91a27j66o87v10á 4845362136773

Ano, odpovědnost nastupuje až po porodu. Tak jsem to našla. Ale otázka je, jestli prostě někdo na porody mimo zdravotnické zařízení myslel. Domnívám se, že v té době nemohl ani omylem.

+1/0
24.4.2017 20:13

D12a60n25a 39T12e63n85z53l70e22r 5720982905263

To jsou perly, ale je dobře že jste to napsala takhle natvrdo. Vaše zodpovědnost nastupuje až k narozenému dítěti a myslíte si, že máte právo žalovat záchranku za to, že jste nezvládla rodit doma.

Tohle uvažování domarodek by si měl nejdřív nechat projít hlavou každý, kdo je obhajuje.

0/0
25.4.2017 15:52

G51a78b29r38i64e28l59a 87I44v50a21n75c14o 1674168459129

Nevím, jestli takhle uvažují domarodky, já jsem doma nerodila a ani žádnou osobně neznám. Ale myslím si, že tohle by mělo být uvažování každého člověka v právním státě.

0/0
25.4.2017 17:39

D49a46n74a 98T30e98n66z55l53e44r 5470552205373

Dnes už děti naštěstí nemusejí umírat při porodu. V právním státě by hlavně byla za neštěstí, které způsobila, volána k zodpovědnosti domarodka a hlavně také její asistentka. Hned by bylo takových existencí, které vydělávají na tom, že rodičkám namlouvají, jak se budou v nemocnici mít hrozně...minimum.

0/0
25.4.2017 18:09

P18a75v74e86l 68M70e29d18e52k 1880662201145

Přiznám se, že jsem v téhle otázce neobjektivní. Je to z toho důvodu, že mám doma 2,5 letou a 6 měsíční holčičku a ani u jedné si nedokážu představit, žebychom neudělali maximum pro to, aby při nejhorším možném scénaři měly co největší šanci být živé a zdravé = porod ve specializovaném lékařském zařízení. Taktéž nedokážu pochopit, jak někdo může nenechat svoje děti očkovat.

0/0
24.4.2017 13:31

P62a96v94e78l 18H67o71r36á34k 8901943525222

Očkování je něco jiného, je v podstatě evidentní, že rizika jsou tam větší než pozitiva.

0/−1
24.4.2017 15:00
Foto

J72a84n30a 80M14a76j17o41v44á 4105272986453

Jasně, takový záškrt je vlastně pozitivní jev, co? 8-o

0/0
24.4.2017 18:37
Foto

F25r93a96n56t17i88š26e45k 68K59š73í36r 2789826835

Jakmile někdo začne věřit tomu, že žena se neumí "správně" rozhodnout v takových přirozených věcech jako je její vlastní porod a tuto skutečnost uzákoníme takovým způsobem, že ji donutíme jen k jednomu druhu porodu, pak musíme připustit, že se neumí rozhodnout ani v jiných situacích a taktéž ji zákonem přinutit k tomu co si zastánci tohoto postupu budou přát.

+2/−3
24.4.2017 12:25

T12o26m79á32š 74Z94m84e98k 7369475223588

Ano máte naprostou pravdu. To už se děje. Máme zakázáno řídit, pokud požijeme alkohol, omamné látky. Snad by měl člověk sám vědět, jestli to zvládne nebo ne. Znám své tělo. Když si dám 4 piva, tak se mi hlava netočí, jsem jen veselejší přece.....

0/0
24.4.2017 12:36
Foto

F77r68a62n79t95i43š91e72k 74K78š26í12r 2779176525

Máte dokonce zakázáno pracovat v určitých dnech a čase a dokonce nesmíte pracovat za mzdu která je menší než minimální atd, atd.

Já to chápu, že si někteří lidé mohou myslet, že druzí nemyslí a tak myslí za ně. No a tento postup už nese i ovoce! ČOIka měla o Velikonočním pondělí pré, neboť zkontrolovala skoro tři stovky prodejen, z nichž tři měly „nelegálně otevřeno“, na toto bizarní slovní spojení, jež by bylo k smíchu, kdyby ovšem nebylo k pláči, bychom si měli začít zvykat protože patří do stejné kategorie jako "nelegální porod". ;-D

Dost mě ale děsí, jak to mnozí vítají.

0/0
24.4.2017 12:51

R23o21s93t12i31s92l15a25v 64C77a51h14a 6593267677581

a kupodivu existuji zeme, kde je povoleno ridit po poziti alkoholu. To je paradox, co? A vite, ze muzete jet na Segwayi, kdyz popijete? A vite proc? Protoze jste chodec.

0/0
24.4.2017 16:10

J43i58t21k57a 82P87a63v39l43í15č17k14o84v24á 6116256316817

Je otázka, zda rozhodnutí nechat na ženě, či nikoliv. Pokud řekneme že ano, měly by ale za svoje špatné rozhodnutí nést následky. A nejen ony, ale v případě porodu i porodní asistentky. Ty se své zodpovědnosti zbavují tím, že jim rodičky musí podepsat papíry, že se jednalo o překotný porod a ony u porodu nebyly. Teď se například řeší otázka zálohovaného výživného. Umí-li se žena sama správně rozhodnout o místě porodu, proč se neumí správně rozhodnout o výběru partnera a chce vyplácet výživné na dítě státem?

0/0
24.4.2017 15:12
Foto

F73r14a33n26t28i53š61e13k 83K38š91í82r 2749156265

Protože kdejakou hloupost lze prosadit pokud pro ni zvedne ruku 101 lidí.

0/0
24.4.2017 15:21

J45i67t90k30a 33P64a58v80l59í95č23k87o30v11á 6626626296327

Je ale zvláštní, že ženy, které vehementně obhajují domácí porody a hájí právo "svobodně se rozhodnout", stejně vehementně obhajují zálohované výživné.

0/0
24.4.2017 15:31
Foto

F85r22a43n41t24i14š58e53k 97K59š70í56r 2679106905

Protože si lidé přivykají tomu, že mohou skrze demokracii donutit jiné lidi, aby žili podle jejich představ, nebo ji platili jejich způsob života. Je jedno jestli jste v jedné, nebo v obou táborech.

Takto je to vždy když začnete sledovat účel a vykašlete se na principy.

0/0
24.4.2017 15:55
Foto

V68á26c32l80a90v 66C32h91u53c37h13m40a 6335601508316

To je celkem běžný jev, že se hlásá svoboda jen tam, kde to dotyčnému vyhovuje. I mezi zdejšími diskutéry najdeme hromadu takových, co neváhají šlápnout do práv někomu jinému, ale běda kdyby si někdo došlápl na jejich styl života a omezil je v jejich právech.

+1/0
24.4.2017 16:44
Foto

I18v69a95n62a 70P84a30v63l41i75s35k14o86v34á 6911952319294

Jani R^

+2/0
24.4.2017 11:45
Foto

J13a77n80a 71M61a10j92o67v15á 4375832806963

Děkuji, že jsi "zašla" :-)

0/0
24.4.2017 14:58

K13a75r50o11l59í15n38a 16L48y62s90o15v64á 6618447679612

Krasne napsano, dekuji.

+3/0
24.4.2017 11:39
Foto

J41a80n21a 29M82a68j58o55v69á 4125942646563

Já naopak děkuji vám.

0/0
24.4.2017 14:58



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.