Zapleteno do vánoček - komu bych dala tu třináctou?

Kynuté těsto chce čas. A když celá kuchyně voněla dva dny těstem a vánočkami, když zabíraly čas i prostor, byl i čas projít se vlastní myslí. A teď, když je upečeno, je čas o tom psát. A třeba poděkovat.  

Letos u nás kynulo, rozpadalo se do pramenů, stáčelo, odpočívalo, peklo se a do celofánu vázalo dvanáct vánoček. Snídala je pak naše rodina a blízcí. A největší radost jsem měla já. Že je komu je dát. Že to znamená, že na světě nejsme sami.

Cena přátelství, cena ruky podané k pomoci když je potřeba, cena naslouchající mysli, cena darovaného času. To všechno patří k lidskosti. Už dávno si nemyslím, že si  v každé situaci vystačím sama, už dávno vím, jak velká síla je ve spojení lidských myslí, intelektu, citů i sil. A každým dnem je pro mne můj lidský kruh cennější. 

Nevyjmenuji všechny, kdo do něj patří. Jen se zastavím u jednoho zvláštního přátelství. U přítelkyně, které bych ráda upekla třináctou vánočku. Bydlí daleko a jsme pro sebe složené z písmenek. Z jedniček a nul e-mailového světa. Trpělivě, shovívavě a chápavě snáší to, když mám čas a když nemám čas, když mám náladu létajících motýlů i těžko se potácejícího hrocha. Chápe, když napíšu "román" i jedinou větu. Když zadumaně filozofuji i když líčím historky z vánočního úklidu. 

Obě máme své radosti i starosti, obě svůj úděl, obě své limity. A paní M. k tomu pro mně maxi dávku andělské trpělivosti. 

Děkuji, Milá M.

 

Autor: Jana Majová | pondělí 26.12.2016 16:42 | karma článku: 15,88 | přečteno: 231x
  • Další články autora

Jana Majová

Stalker

18.9.2022 v 23:05 | Karma: 36,70

Jana Majová

Marie Milá (Šípková)

3.2.2022 v 18:26 | Karma: 23,41

Jana Majová

FAQ pro holky u šicích strojů

20.3.2020 v 20:39 | Karma: 24,48

Jana Majová

Když peče celá zem, fandím.

9.3.2020 v 18:41 | Karma: 27,29

Jana Majová

Desatero pro rok 2020

31.12.2019 v 13:12 | Karma: 20,89

Jana Majová

Pes equinovarus - podpořte žlutou

4.6.2019 v 21:03 | Karma: 21,60
  • Počet článků 324
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 961x
Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.