Fantastická zvířata mne přenesla časem

Fantastická zvířata a kde je najít. Film, na který se mi dneska vůbec, ale ani trošku, nechtělo jet. Nakonec jsem trochu překvapeně seděla na sedadle v kině a nechala se nést. Jednak filmem, jednak vzpomínkami.

Toto povídání nebude o filmu Fantastická zvířata a kde je najít. Tisící a první recenzi není potřeba psát. Film, k němuž scénář napsala J. K. Rowling, byl doslova kouzelnou podívanou, barevnou pohádkou, mixem toho, co chci každodenně brát po velkých lžicích jako lék proti přílišné dospělosti. A kromě toho, že jsem si ho užila, přenesl mne v čase do doby, kdy se na plátnech kin objevil Harry Potter.

Ten malý kluk, kterému se nic nedařilo, který žil v přístěnku pod schody a občas se mu stala divná věc, se v kinech poprvé objevil v roce 2001. Bylo to krátce poté, co jsem s dětmi zůstala sama a ještě se potácela světem, kterému jsem naprosto nerozuměla. Světem, kde jsem každou dvacku musela třikrát obrátit. Světem, kterému nerozuměly ani mé dcery. 

Z Vánoc těch let si pamatuji dvě věci. Vánoční svetry, které jsem holkám pletla tak dlouho, dokud chodily večer spát dřív než já. A Harryho Pottera. Film, jehož díly se několik let objevovaly v kině právě před Vánoci a staly se naším prvním, předčasným dárkem. Vlastně ho pro holky vymyslela "teta Petra" (díky). A vymyslela ho skvěle.

Vzpomínám si, jak jsme o Zlaté neděli dorazily do brněnské Olympie a procházely nákupním centrem plným neklidných, spěchajících nakupujících lidí. Prošly jsme pár obchodů, okukovaly lesk vánočního pozlátka. Od šálku s kávou jsem pozorovala pána s vozíkem plným věcí s telefonem na uchu. Zjišťoval právě, kterou "třetí kravinu" to ještě manželka chtěla a vypadal docela uštvaně. Dneska ta vzpomínka nejspíš vypadá obyčejně a z pohledu ženské, která nerada nakupuje, až zvláštně. Ale my jsme nenakupovaly a nákupní centra vlastně neznaly. Byl to den vychýlený z osy každodenních starostí. Den řízený kouzelnickou hůlkou.

Dcery Harryho Pottera v té době milovaly. Tak moc, že je zbavil obav ze čtení a zatlačil, zcela bez kouzel, projevy dyslexie hluboko do koutů jejich mozků. Kino bylo vždycky po čtenářské přípravě. Byly jsme upřímně zvědavé. A pak to přišlo a z plátna vystoupil příběh dětí, které to taky neměly lehké. Brýlatý Harry, Hermiona z nekouzelnické rodiny, zrzek Ron. Kouzelnický svět, kde jídlo chystají skřítci, hodiny ukazují, jestli jsou členové rodiny v pořádku, kde se zlo objevuje, prosazuje a nevítězí. Dcery knížky i filmy milovaly. Velká byla naštvaná, že do školy čar a kouzel nikdy nebude chodit. Malá doufala, že ona o svých jedenáctých narozeninách dopis o přijetí do Bradavic dostane, poctivě vyhlížela sovu a byla nefalšovaně smutná, když nepřiletěla.

A já milovala ty předvánoční večery s dalším dílem dávno přečteného příběhu. Pro tu neobyčejnost. 

Dneska si zajdeme do kina, kdykoliv nás zaujme nějaký film. A tak jsme si zašli i dnes. A "Fantastická zvířata" mi přinesla předvánoční pohádku a cestu časem.

Vítejme v Adventu.

Autor: Jana Majová | neděle 27.11.2016 0:12 | karma článku: 17,94 | přečteno: 389x
  • Další články autora

Jana Majová

Stalker

18.9.2022 v 23:05 | Karma: 36,70

Jana Majová

Marie Milá (Šípková)

3.2.2022 v 18:26 | Karma: 23,41

Jana Majová

FAQ pro holky u šicích strojů

20.3.2020 v 20:39 | Karma: 24,48

Jana Majová

Když peče celá zem, fandím.

9.3.2020 v 18:41 | Karma: 27,29

Jana Majová

Desatero pro rok 2020

31.12.2019 v 13:12 | Karma: 20,89

Jana Majová

Pes equinovarus - podpořte žlutou

4.6.2019 v 21:03 | Karma: 21,60
  • Počet článků 324
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 961x
Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.