Jana Majová

Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.

 

Jana Majová

Má dcera si to přála

Potkala jsem je ve vlaku. Dvě ženy jely se třemi dětmi. A povídaly si. Tak, že je slyšel celý vagón.

7.5.2019 v 17:19 | Karma: 39,64 | Přečteno: 3628x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Jak jsem se zamotala do dne vyplněného krásou. (povídání s fotkami)

Děsně dlouhé povídání o tom, jak se zhmotnil jeden sen a zrealizoval jeden plán. Plán přivést na jedno místo lidi, kteří se v rámci své profese zabývají lidskou krásou, propojit je mezi sebou a spojit je s ostatním lidmi.

2.5.2019 v 22:24 | Karma: 20,01 | Přečteno: 635x | Diskuse| Fotoblogy

Jana Majová

Já, moje druhé já a svět 2

Psala jsem o něm vloni. V říjnu. O svém druhém já, které má svůj veřejný příběh a žije si vlastním životem, aniž bych ho mohla jakkoliv ovlivnit.

28.4.2019 v 18:29 | Karma: 16,38 | Přečteno: 395x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Tož co mi přišlo pod ruku

Aneb o dávných i dnešních koláčích, přebírání žezla či vařečky a o historii, která se opakuje pořád dokola. (Literární útvar: Lehce sentimentální čtení ke kávě.)

27.4.2019 v 18:56 | Karma: 24,14 | Přečteno: 482x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Předzahrádky - ženy ze sousedství

v životě to tak je. Jaký si to uděláme, takový to máme. A s každým přibývajícím dnem (pokud nám slouží zdraví) je to hmatatelnější.

22.4.2019 v 15:44 | Karma: 22,46 | Přečteno: 578x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Sladký blog o tom, jak pošetilost čokoládu přináší. (Fotopovídání)

Moje bábinka skvěle pekla. Všechno, co jí přišlo pod ruce, do mísy, na pekáč a do trouby, se povedlo. Včetně dortů. Její recepty obsahovaly ono magické "přiměřeně". A každý její moučník způsobil ono pověstné "nebe v hubě"...

23.1.2019 v 7:25 | Karma: 23,65 | Přečteno: 542x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

O Kakujce, avajíčku a kouzlu netušeného.

Svět mojí vnučičky Maji je pohádka a pohádky jsou platnou částí její skutečnosti. Velikýma očima okukuje svět a nepopsaný mozek sytí a sytí. S kouzelnou přímočarostí objevuje, svět si přivlastňuje a pro nás každodenní rozsvítí

17.1.2019 v 21:34 | Karma: 22,23 | Přečteno: 433x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

24 hodin s Teslou X

Vyzkoušeli jsme projet si Moravu v Tesle X. Pánové, čtěte opatrně - článek je psán zcela bezobalovým pohledem ženy bez jakékoliv snahy o technické uchopení a pochopení tématu. Pravda ale je, že jsem si to náramně užila.

13.1.2019 v 21:48 | Karma: 33,38 | Přečteno: 2465x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Pod povrchem - příběhy rodičovství

Příběhy posbírané, někým a někde žité. Tentokrát o mužském vzoru a otcovství. Co se taky může dít přímo u vašich sousedů?

10.1.2019 v 7:34 | Karma: 22,06 | Přečteno: 688x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Pětiletka pro Jana

Před pěti lety k nám 6. ledna přišli nejen Tři králové, ale s nimi i Čtvrtý princ. A na rozdíl od Tří králů, kteří se vrací právě jednou ročně, zůstal. A všichni společně jsme padali a hledali pevnou zem. A hledáme dál.

6.1.2019 v 21:18 | Karma: 24,54 | Přečteno: 739x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Pod povrchem - teto, já tedy děti mít nebudu

Už hezkých pár měsíců přemýšlím, že bych se chtěla vrátit k tématu života v dlouholetém konfliktu bývalých partnerů. K tomu, jak se v tom žije a že věci jsou někdy jinak, než se navenek jeví...

4.1.2019 v 16:33 | Karma: 36,46 | Přečteno: 2569x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Naděje, která roste ze smutku.

Šli jsme včera kamsi za Silvestrovským a Novoročním veselí naší tichou ulicí a přes ploty pozorovali okna domů. Někdo byl doma a někde byla tma a v jednom dlouho tichém domě se najednou svítilo...

1.1.2019 v 18:13 | Karma: 31,27 | Přečteno: 907x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Miminko pod stromeček

Bylo, nebylo, děťátko se narodilo. A nebylo to za devatero kopci, devatero údolími a devatero řekami. Bylo to takhle přímo, ale fakt přímo, vedle nás.

29.12.2018 v 21:20 | Karma: 26,84 | Přečteno: 832x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Oční košilka

Naše Majinka roste. Píši o ní jen občas, ačkoliv každá chvilka s ní strávená je nekonečný gejzír zážitků a inspirací. Holčička, vnučička. Nevyčerpatelný zdroj nápadů a objevů ohraničený dvěma culíky.

27.12.2018 v 13:32 | Karma: 21,13 | Přečteno: 593x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Sladké Štědré ráno

přeji všem, které mám příležitost potkávat těm s nimiž se míjíme a dneska třeba zabloudili. Ať vám sladce začne zítřek a stejně pokračuje zbytek letoška i celý příští rok.

23.12.2018 v 23:32 | Karma: 18,11 | Přečteno: 291x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Pochvala pro Českou poštu?

Ano. To, co se mi včera přihodilo, bylo docela obyčejné. A přece, alespoň v obvyklém rámci jednání České pošty, překvapivé. Nebo máme v ulici pohádkového pošťáka? Ať je to jak chce, za sepsání rychloblogu mi to rozhodně stojí.

30.11.2018 v 13:48 | Karma: 38,22 | Přečteno: 5278x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

O tom, jak se peče radost.

Ty nejdůležitější cesty vůbec nemusí vést daleko. Některé jsou naopak tak blízko, že už to blíž nejde. Vedou po lince vlastní genů. A přinášejí ty největší objevy. Třeba při pečení perníků.

26.11.2018 v 7:20 | Karma: 18,07 | Přečteno: 288x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Tohle mi neříkej, tak blbá nebyla ani Tamara

Mám kadeřnický rituál. V přesném čase, na přesném místě, v pravidelném intervalu. Barva na vlasy, na alobalové růžky bych mohla přijímat signály z oběžné dráhy (kdybych ovšem chtěla), šálek kávy a hromádka pitomoučkých časopisů.

13.11.2018 v 18:05 | Karma: 24,74 | Přečteno: 1155x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Složenka s výživným

Martina stojí ve frontě na poště, jde vyzvednout 723 korun. Minulý měsíc to bylo 415 a ten předminulý 1 600, právě takovou částku stanovil soud.

10.11.2018 v 10:33 | Karma: 29,40 | Přečteno: 1435x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Dáme una

Aneb pár odstavců o radosti a potěšení z tance, bolavých nohách, osmičkách pánví, vláčku ramen a rozšiřování obzorů tak nějak všeobecně. Takové malé vyznání a snad i návod.

9.11.2018 v 8:08 | Karma: 16,20 | Přečteno: 338x | Diskuse| Ostatní