Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Znám nemoc i jednoho jeho nositele. Kamarádí s ním jeden z mých synovců. Prozatím chodí a na malém městě, kde žijí, funguje sounáležitost a solidarita, takže klouček stále navštěvuje ZŠ se svými spolužáky a děti mu pomáhali do školy ještě než mu byla postavena rampa a ve škole než získal asistentku. Jednou jsme se střídali na návštěvě u švagrových a odrovnalo mě jeho "ne, teto, děkuju, já postojím, mně by se z jakékoliv židličky špatně vstávalo a já jsem rád, že si maminka tak hezky povídá a odpočívá u kávy s tetou". Děkuji, Jani, za Tvou osvětu V

2 0
možnosti
Foto

J77a72n54a 25M45a86j47o77v62á

19. 8. 2017 20:46

Děkuji, že se ti chtělo číst i napsat. Snad si medicína pospíší...

0 0
možnosti
Foto

J65a47n36a 76M13a65j55o57v79á

14. 8. 2017 13:41

Děkuji Tobě i celé Tvojí Vlčí smečce.

0 0
možnosti
Foto

Bojujte všichni, moc držím palceV Je dobře, že jste to napsala, JaniR^

1 0
možnosti
Foto

J16a34n82a 69M25a11j21o80v56á

13. 8. 2017 16:50

Já jsem se, Honzo, jen tak připletla.

1 0
možnosti
Foto

R^Nikdo nevíme, co nám bylo nalosováno...

2 0
možnosti
Foto

J15a73n83a 22M27a96j44o70v45á

13. 8. 2017 16:44

Davidovi rodiče ani další příbuzní nenašli v rodinné historii jedinou zmínku o téhle nemoci.

1 0
možnosti
Foto

Na tuhle nemoc je, bohužel, medicína krátká. To není fér. David a jiní chlapci (někteří možná už muži) se stejnou diagnózou si zaslouží žít důstojný život, i když nemůže být plnohodnotný jako u zdravých lidí. Snad jednou genetičtí inženýři najdou nějaké řešení, ale už ne pro Davida...

Díky za tenhle článek.R^V

3 0
možnosti
Foto

J25a95n56a 20M64a72j78o76v10á

13. 8. 2017 16:49

Určitě zaslouží, jsou ve svých tělech "jen" zakletí a jejich životní příběh je vždycky silný.

1 0
možnosti
Foto

Jani, znám a vím oč jde. Prožívala jsem několik let příběh Péti ze Vsetína, kterého tato nemoc postihla, zrovna tak i jeho bratra. Péťa byl navzdory své nemoci velmi silný a optimistický člověk, který dodával sílu všem ostatním. Při první návštěvě u něho jsem si naplno uvědomila, jakými maličkostmi a zbytečnostmi se kolikrát lidé zaobírají, zatímco druhé sužuje krutý a nemilosrdný konec. Jani, moc díky za Tvůj blogR^V

2 0
možnosti
Foto

J62a74n28a 51M89a88j24o83v41á

13. 8. 2017 14:57

Ono to asi jinak nejde, než se občas trápit i tím malým. Ale je určitě pravda, že by bylo dobré, kdybychom s citlivostí vnímali své okolí. To se, mám pocit, dneska vytrácí. Děkuji, že u tebe to tak není.

1 0
možnosti

Jano, Tobě i Davidovi díky, že jste o tom napsali. Je to opravdu nelehký osud, který mu život přidělil.

Přeji Davidovi hodně síly, a zároveň mu patří velký dík, za podporu a pomoc jiným!

3 0
možnosti
Foto

J33a83n71a 27M83a51j58o53v35á

13. 8. 2017 14:59

Máme domluveno pokračování, tak jsem sama zvědavá. Zatím jsme si povídali jenom jednou, ale věřím, že to je prostě začátek. Máme to k sobě pár kroků, často chodím téměř kolem domu, kde David s maminkou bydlí. A taky jsem o nich nevěděla.

1 0
možnosti
Foto

Velmi smutné čtení. Člověk si při něm uvědomí, z jakých malicherností někdy dělá vědu, když se jeho potomek "zase někde porval" nebo je natvrdlý na matiku. Davidovi přeji hodně statečnosti a síly. V

2 0
možnosti
Foto

Ano, paní Jandová. Na mnohém se můžeme shodnout. Z vyprávění znám ten šok, který prožívají rodiče nemocného dítěte po sdělení diagnózy.

Neumíme si to nikdo představit. A přitom je to jen ruská ruleta s menší pravděpodobností fatálního sdělení.

0 0
možnosti
  • Počet článků 324
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 961x
Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.