Diskuse

Rodová paměť

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

:-)k troubě to jde i bez trápení...to by se taky mohlo stát, že někde nepečou vůbec.:-)

0 0
možnosti
Foto

Jano prostě krásné ! Pocházím ze sedmi dětí a v kuchyni u maminky to vonělo stále a starosti pak odcházely šmahem pryč. Její chmury, nebo postěžování jsme však nikdy neslyšeli. Dodnes nechápu, jak vše zvládala. Díky mocR^

1 0
možnosti
Foto

J71a41n64a 41M77a45j57o98v38á

4. 11. 2013 22:34

Jituš, škoda, že už nám nedá recept...na tu vanilkovou pohoduV

0 0
možnosti
Foto

O63t87a40k87a67r 19S15e66k24l

3. 11. 2013 17:06

Pěkné , hřejivé , až jsem v ústech cítil chuť rybízové buchty z mládí. Neříkalo se tomu i bublanina ??

Mám jen faktickou připomínku ( jak říkají ti naši slavní poslanci).Vzpomínáte na to, jak se Vám v dětství věnovala babička , snad i rodiče. Na rozdíl od dnešního způsobu - děti podhodit PC , TV , různým kroužkům atd. Tím snad z nich mohou vzniknout výše zmiňovaní nevychovanci.

Já vidím jiný problém. Měl jsem to i u sebe v rodině , výchova vnoučků. Dcerka (VŠ) s pilností a pečlivostí sobě vlastní zvolila výchovu svých dětí přísně na vědecké bázi. S manželem navštěvovali i nějaký kurz - Výchova dětí k asertivitě. Malý človíček se dle tohoto učení bere snad už od prenatálního věku:-) jako osobnost, která by neměla být příliš omezována a korigována - v rámci zdravého rozvoje osobnosti. Tudíž - žádné zákazy, nedej bože pohlavek - vše na základě ratia - vysvětlit : kámeny se neházejí po autech , talíř se nehodí na zem atp.

Výsledek : rodiče se v rámci vysvětlování dětem věnovali daleko více než při "normální" výchově ( mohu-li použít adjektivum normální) a dítě se opravdu chovalo jako rozjívený klacek, kterému se nikdo nevěnoval.

Chvála pánubohu u druhého dítěte přešla dcerka na lidskou, staletími ověřenou výchovu, kde pohlavek jest povolen.

Co tím sáhodlouhým popisem chci říci : Když někdy uvidíte nezvladatelné dítě může neposlouchající mámu, může jít i o další frekventanty zmíněného kurzu, kteří se o dítě starají opravdu měrou vrchovatou. Ale blbě. PS - doufám, že to dcerka nečte... .

0 0
možnosti
Foto

J76a10n56a 91M98a56j72o31v90á

3. 11. 2013 17:17

No vidíte...a přesně to jste popsal. Nakonec používají i Vaši mladí to, co v nich zůstalo z jejich dětství...to je pro mne ta naděje... a víte, co je dobrého na počítači? Dá se skvěle zakázat :-). Když teenager zlobí, táta mu změní heslo k wifi, já zcela přízemně seberu klávesnici. A to je hned umyté nádobí a vyluxované - ani rozčílit se nemusím :-).

x

Moc díky, Otakare, za napsanou zkušenost - naše babi nepekla bublaninu, ale prostě piškot. Lehounký, nadýchaný, rybíz se jím propadal a bylo ho tam skoro tolik jako těsta. Nikdy se mi taková nepovede.

0 0
možnosti
Foto

R^strašně moc mi taková babička chyběla a chybí, a moje děti to budou mít stejný...Tak snad tím zmírňujícím elementem budu alespoň zčásti já...A pro svý budoucí vnoučata pohádková babička...Ale četlo se mi to vaše zamyšlení příjemně...Taky od včera přemýšlím nad tím článkem o výchově...

0 0
možnosti
Foto

J27a42n49a 21M98a14j22o12v67á

3. 11. 2013 15:51

Johanko, já nad ní nikdy moc nepřemýšlela, prostě jsme s dětmi žili pospolu. To až teď s nevlastňaty, kdy mi došlo, že ona ta výchova existuje...moc děkuji a na váš článek se těším už teď.

1 0
možnosti

A32l88e48n71a 83O91u19z86k16á

3. 11. 2013 14:43

Jani, to je moc hezký.. :) takový hřejivý.. :) Zrovna jsme tu dneska měli debatu nad dětmi..... je to leckdy velmi smutné, ale ono to asi jinak nejde.. .:)

Díky za tu inspiraci, za to teplo... ono totiž z tebe sálá a je to moc krásné a moc dobře :)R^

0 0
možnosti
Foto

J11a33n23a 38M72a86j84o60v45á

3. 11. 2013 15:52

Ali, aby nesálalo, topíme v krbu jako draci :-), prší. (vidíš, vyrážíme asi v listopadu na "váš konec" :-))

0 0
možnosti
  • Počet článků 324
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 961x
Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.