Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pochvala pro Českou poštu?

Ano. To, co se mi včera přihodilo, bylo docela obyčejné. A přece, alespoň v obvyklém rámci jednání České pošty, překvapivé. Nebo máme v ulici pohádkového pošťáka? Ať je to jak chce, za sepsání rychloblogu mi to rozhodně stojí. 

Nakupovala jsem na internetu cosi, co by se mohlo hodit Ježíškovi. Přiznávám tady, že občas mu s těmi dárky trochu pomáhám, má totiž s celou tou částí světa za kterou je zodpovědný nejspíš práce až nad svou malou svatozář. Ale nikomu to neříkejte, hlavně nikomu u nás doma. U nás se totiž na Ježíška věří celoživotně a celorodinně.

Jak už jsem psala, nakupovala jsem. Zaškrtala si položky a doufala, že jsem si dobře vybrala. Nad stránkou s výběrem způsobu dopravy jsem zaváhala. Navrhovala mi totiž doručení s Českou poštou. Balík do ruky. Nemám s touhle službou dobré zkušenosti a přiznávám, že jsem až zaváhala. Nemám přece jen nakoupit jinde? Jenže už jsem se naladila na právě-tenhle-nákup a s povzdechem jsem odškrtla souhlas. V mysli mi ve vteřině proběhl minifilm s obvyklým dějem. Je deset dopoledne, volá mi neznámé číslo. Pošta volá, že doručuje balík. Ujistím je, že opravdu nejsem doma. Odpoledne najdu ve schránce lístek a mažu na do fronty k přepážce. Ach jo. Smiřuji se s celou situací a potvrdím objednávku. Jsem už přece ostřílená Ježíškovská podpora. Něco vydržím.

Pár dní se nákup sbírá po skladech, občas mi přijde mail s informací, co se právě děje. Vím, že na mne nezapomněli, času je dost, tak mne to netrápí. A pak, takhle ve středu v podvečer přijde smska, že si balík přebrala Česká pošta a doručí ho. A že si mám připravit penízky, protože dobírka bude přesně 76, 30 korun (teď fakt kecám, ale je to z tohoto povídání jediná nepravda).  Usoudím, že při troše štěstí by tady balík mohl být v pátek a v sobotu se pro něj zastavím hned, jak pošta otevře. Snad se tak vyhnu frontám.

Pan Pošťák

76,30 korun si přesně nachystám do hrnečku. Ve čtvrtek je v práci divočina, nevím, kde mi hlava stojí. Kolem poledního zvoní snad stý telefon toho dne. Neznámé číslo. Ach jo, kdopak zase něco potřebuje? Chvilku ladím myšlenky, pak přijímám hovor. Ozve se Pan Pošťák, Představí se (to jméno jsem neudržela v paměti a je mi to docela líto) a řekne, že doručuje balík. K nám domů. Neradostně ho ujistím, že to je od něj pěkné a že jsem v práci. Že se to tak lidem ve čtvrtek může stát. Místo obvyklé informace, že mi dají lístek do schránky se ozve: "To nevadí, kdy budete asi tak doma? Já vám právě kvůli tomu volám." Zalapám po dechu a odpovídám, že nejdřív něco málo po páté. Pana Pošťáka to nevyvede z míry. Navrhuje, ať mu zavolám, až budu doma. Hovor končí a já nevěřím vlastním uším. Že by si ze mne někdo vystřelil?

Těsně před pátou hodinou parkuji u domu, vytahuji klíče a telefon a volám na to neznámé číslo, které se mezitím stalo povědomým. Pan Pošťák přijímá hovor a říká mi, že právě doručuje v ulici kousek od nás, tak to dotáhne do konce a přijede. Hlas mu zní poměrně vesele. Začínám být zvědavá.

Neuteče ani půlhodinka a poštovní auto zastavuje u našeho domu. Právě si mezi dveřmi přebírám od dcery vnučičku, která u nás bude "na pázinách /prázdninách/" do neděle. Z auta vyskočí pořádný kus chlapa ve středním věku a kráčí si to za mnou. Fakt! Pan Pošťák existuje!! Podepisuji se elektronickou tužkou do jakési krabičky, vyměňujeme balíček za peníze. Přidávám poděkování a říkám, že tohle zažívám poprvé. Pan Pošťák se rozesměje, že prý nejsem první, kdo to říká. A za chvilku je pryč.

Ještě hodinu jsem celá udivená a chodím se do tajné úschovny, kterou mám společnou s Ježíškem dívat, jestli tam ten balík je. Jestli se mi to celé nezdálo.

A pro jistotu jsem se podívala i ráno. Je tam. Celé se to stalo a já teď posílám Panu Pošťákovi, jehož jméno jsem si nezapamatovala, pozdrav. Možná je takový jen tenhle a možná se blýská na lepší časy. Rozhodně je to za posledních pár let první takhle příjemný zážitek s Českou poštou. A opravdu je skutečný. 

 

 

 

Autor: Jana Majová | pátek 30.11.2018 13:48 | karma článku: 38,22 | přečteno: 5278x
  • Další články autora

Jana Majová

Stalker

Žijeme silný příběh. Je zcela pravdivý a žijeme ho tak dlouho, že jsme už přestali vyhlížet jeho konec. Devastuje nám každodenní život, mění naši realitu. Tak se žije, když si vás vyhlédne někdo, kdo se rozhodl vám ničit život.

18.9.2022 v 23:05 | Karma: 36,70 | Přečteno: 3533x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Marie Milá (Šípková)

Jak je ten svět pomíjivý, že? Už týden mi svítí v kalendáři, že máš dnes narozeniny. A Ty? Ty se teď odněkud z vyššího levelu samotného Bytí nejspíš s nadhledem usmíváš. Marie.

3.2.2022 v 18:26 | Karma: 23,41 | Přečteno: 511x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Hodně štěstí, zdraví, hodně štěstí milý Davide...

David oslavil třicátiny. Slavil s velkou radostí a chutí. Cože si to, milý čtenáři tohoto necovidového blogu myslíš? Že na tom není nic divného? Že třicitka je před tebou nebo za tebou a jako... no a co? Život jde dál?

26.10.2020 v 20:53 | Karma: 21,85 | Přečteno: 691x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

FAQ pro holky u šicích strojů

Nemyslím teď nás, zkušené harcovnice. Myslím mladé ženy, často maminky na mateřské, které bůhvíkde vyštrachaly šicí stroje a sedly k nim. Mají můj respekt.

20.3.2020 v 20:39 | Karma: 24,48 | Přečteno: 1200x | Diskuse| Ona

Jana Majová

Když peče celá zem, fandím.

Konečně vím, jak vám je. Vám všem, kdo jste soutěživí, fandíte hokeji, tenisu, házené, biatlonu, atletice, krasobruslení, čemukoliv. Protože já, nesoutěživá, jsem to neznala. Až teď. Teď se vší vervou fandím pekařům a cukrářům.

9.3.2020 v 18:41 | Karma: 27,29 | Přečteno: 687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

  • Počet článků 324
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 961x
Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.