Jen se tak dívám

7. 08. 2016 0:10:22
"Jen se tak dívám", odpověděl můj manžel svému synovi na otázku, copak to tak dlouho zkoumá. Stáli jsme na vyhlídce v Tiských skalách. A on se díval.

Díval se do větších i menších vzdáleností, chvilku zamyšleně, chvilku soustředěně. Nevadilo mi to, pobíhala jsem kolem něj s foťákem. "Mladej" se nudil. Opřel se o skálu a s lehkým neklidem čekal. Co měl taky dělat. Táta se díval. Nevyrušitelně....

Je to tak obvyklá věc. Vylézt na kopec a podívat se dolů. Od května ne pro něj. Ne pro nás. Protože to se tak někdy stane, že se člověku utrhne v oku sítnice. A jemu se to stalo. Dřív byl tohle velký malér, který dost pravděpodobně znamenal velké poškození a často i ztrátu zraku. Naštěstí žijeme teď a tady. V době, kdy se oční chirurgie posouvá rychlostí blízkou světelné.

A tak ulehl na operační stůl a doktoři oko rozložili a opravili a složili (nekecám ani trochu) a zalepili. Než jsem stihla přijít z blízké benzínky se svačinkou, pacient už seděl v čekárně a rozptyloval starší dámu, která šla na stejný zákrok a měla strach. "Sborku a rozborku" mi líčil až cestou domů. Nevnímala jsem nic, jen hluboký respekt. A přenášela se na mne jeho víra, že to bude dobré.

Druhá operace proběhla takovou rychlostí, že jsem sotva stihla dopít kávu. Na výměnu čočky čekalo v tu sobotu odpoledne (fakt) nejméně deset lidí. Každý z nich v ten den prožil svůj malý zázrak. Každý z nich si odnesl lepší vidění.

Do třetice všeho (věříme) léčivého bude posledními mikrořezy oko "opraveno" a za pár týdnů se všechno přesune do toho šuplíku paměti na kterém je nápis "to tehdy bylo z pekla štěstí".

....a zaujatě se díval. S vědomím toho, že to zas tak samozřejmé není.

Autor: Jana Majová | neděle 7.8.2016 0:10 | karma článku: 23.11 | přečteno: 471x

Další články blogera

Jana Majová

Stalker

Žijeme silný příběh. Je zcela pravdivý a žijeme ho tak dlouho, že jsme už přestali vyhlížet jeho konec. Devastuje nám každodenní život, mění naši realitu. Tak se žije, když si vás vyhlédne někdo, kdo se rozhodl vám ničit život.

18.9.2022 v 23:05 | Karma článku: 36.70 | Přečteno: 3532 | Diskuse

Jana Majová

Marie Milá (Šípková)

Jak je ten svět pomíjivý, že? Už týden mi svítí v kalendáři, že máš dnes narozeniny. A Ty? Ty se teď odněkud z vyššího levelu samotného Bytí nejspíš s nadhledem usmíváš. Marie.

3.2.2022 v 18:26 | Karma článku: 23.41 | Přečteno: 511 | Diskuse

Další články z rubriky Zlín

Mirka Pantlíková

„Pane policajte, máte pumpu?“

K napsání tohoto článku o úsměvných příhodách s našimi vnuky mě inspiroval článek blogerky Jitky Štanclové, ve kterém popisuje zážitky ze svého „babičkovského“ života.

19.7.2022 v 17:35 | Karma článku: 21.45 | Přečteno: 739 | Diskuse

David Kalčík

Začátek roku jak vyšije

Na silvestra si přátelé přejí hodně štěstí, hlavně zdraví, což je opravdu hezký zvyk. U nás ten nový rok nezačal zrovna podle mých představ.

17.1.2022 v 9:26 | Karma článku: 20.43 | Přečteno: 614 | Diskuse
Počet článků 324 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 959

Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.

 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...