Mám prý utéct, až se budu cítit ohrožená. Co je to ohrožená?

Už je to tak. Máma se s Fandou rozešla definálně. Odvezl si v tašce z Ikey oblečení a šroubováky a v ložnici zůstaly na zemi vyházené věci. Máma s nimi nic nedělala, tak jsem je nakonec dala do velké krabice za dveře. Akorát je blbý, že ta krabice nemá víko a tak do těch věcí chodí spát pes. 

Když se teda máma s Fandou rozešli a když máma dobrečela a dozuřila, protože v tom byly fakt intenzální emoce, těšila jsem se, že to bude konečně všechno jiné. Že si s mámou budeme užívat kamarádského života. Jsem velká holka, ale to se nesmějte, to je fakt, protože jsem největší ze třídy. Taky mám skoro tak velké nohy jako máma a taky už skoroprsa. No a máma si  na začátek nového života koupila nové boty na průhledném podpatku, aby měla sexy nohy a mně koupila podobné, ale teda podpatek mají maličký. Ale mají ho. Trošku se mi v nich zvrtává noha, ale to se prý naučím, až v nich budeme spolu chodit v neděli korzovat do cukrárny.

Zatím jsme nekorzovaly.

Misto Fandy si máma našla další kamarády a oni k nám chodí. Nikdy tam nebyli najednou, jako když se slaví narozeniny. Chodí každý zvlášť. A máma se s nimi směje a ťuká si s nimi skleničkou a mně říká: "Neboj Tuško, to je jenom kamarád." A taky: "Dej pokoj, já si teď povídám." A tak sedím v pokoji a čtu si Harryho Pottera a těším se do těch Bradavic. Někdy si dávám na uši sluchátka, abych je z kuchyně neslyšela.

Nejbojte se, nejsem blbá. Biotátovi jsem nic neříkala, protože by na mámu křičel a ona by si pak zoufala a byla by diskriminovaná, což je fakt problém, který si tak malé dítě jako já, vůbec nedovede představit. Taky by biotáta zase někoho uplatil a máma by k té diskriminaci měla ještě svázané ruce, což si fakt nedovedu představit, protože se svázanýma rukama se nedá nic dělat a já moc neumím rozvazovat uzly a asi bych musela mámu i krmit.

No ale pak, když jsem se jednou v sobotu ráno probudila a v kuchyni bylo všude rozházené oblečení a máma stála opřená o okno a měla na sobě jenom ty boty s průhleným podpatkem a kamarád, kterého jsem nikdy neviděla, ji fotil, tak jsem to už nevydržela a zeptala se na to bráchy. A ten mi jenom řekl: "Ségra, ty jsi kráva, vypadni z tama, než zkazí i tebe", zakroutil hlavou a ještě řekl něco, co si moc nepamatuji  a nerozumím tomu, jakože komu není rady, tomu není pomoci. A já se fakt nemám koho zeptat, proč to řekl.

Ten kamarád s foťákem se jmenuje Maroš, pak má máma kamaráda s dětmi a ten se jmenuje Pepa a je to docela dobrý, protože má holky a když přijede a jdou do hospody, mám si aspoň s kým hrát pexeso. Akorát jsme si musely roztřídit kartičky, protože některé se mi ztratily. Předtím k nám totiž jezdil kamarád Max a ten měl dva malé kluky a ty jsem musela hlídat a spali v mojí posteli. To mne fakt nebavilo. Docela dobrej je kamarád Vítek, ten žádné děti nemá a nosí mi čokolády a od té toby, kdy zjistil, že mám ráda oříškové, tak jenom oříškové. Vypadá teda docela straře, asi jako děda, ale přinesl mámě už dvě kabelky. No a vůbec nemám ráda kamaráda Alexe, protože mi pořád říká, co mám dělat a co nemám dělat a jak to nemám dělat a vůbec si mne často prohlíží.

Když jsou u nás mámini kamarádi, je jasné, že se s nimi máma bude zavírat. Slyším pak ty zvuky a jsou fakt hrozný. Brácha říkal, že tomu ještě nerozumím a že tam ti dinosauři sprostě soutěží. Ale máma zatím nikdy nevyhrála a nepřinesla žádný diplom, tak ta soutěž bude nějaká divná.  

Nemám ráda víkendy.

To jsou u nás jednak ti kamarádi a jednak máma kupuje kofolu a rum a když to pije, je na mne pak zlá a křičí a taky brečí. A pak ji ráno bolí břicho a říká mi, že jestli ji opustím, tak skočí z okna. Když k nám v pátek přišel nový kamarád Fanyn a zase mne zahnali do pokoje, zrovna jsem dočetla druhý díl Harryho Pottera a třetí jsem měla u biotáty, tak jsem šla za mámou, ať mi vytáhne telefon z klíčkového šuplíku, že bych si pro ten třetí díl aspoň zašla. No a když mi máma otevřela, měla na sobě jenom košili toho Fanyna a křičela po mně, že jí nedopřeju trochu klidu a štěstí. Tak jsem se zeptala, jaká je dneska ta soutěž a jestli Fanyn vyhrává a ona mi dala facku.

A zase zamkla.

Tak jsem našla klíče od bytu a šla jsem k paní sousedce, jestli mne nechá zavolat si biotátovi, ale máma asi slyšela lupnout dveře a vyběhla za mnou a musela jsem jít domů. Akorát nevím, proč říkala paní sousedce Elišce, že trpím chorobným bájením, když choroba je nemoc a mne fakt nic nebolí. Teda teď bolí. Loket, jak mne držela. Doma na mne hrozně křičela, že jsem hysterka a přivedu ji do hrobu.

No a když jsem v pátek odcházela se sociální paní k biotátovi, tak jsem se jí zeptala, o čem je ta soutěž. Sociální paní si se mnou sedla na lavičku a zavolala biotátovi, že se opozdíme. A tak jsem se jí na všechno zeptala, ale ona mi skoro na nic neodpověděla. Jenom se mne zeptala, jestli mi máma dává jíst a jestli se cítím ohrožená. Jenže já nevím, co je to cítit se ohrožená, tak jsem řekla ne. A najíst se přece umím sama, už nejsem žádné mimino.

Paní sociální mne pak zavedla k biotátovi a povídali si v kuchyni a pak do mne vjel čert a šla jsem se zeptat, jak je to teda s těmi kamarády a soutěží a jestli náhodou není fotografická a jestli má biotáta taky tolik kamarádek a jestli ne, tak bych chtěla teda zůstat tady jako brácha, akorát by brácha mohl laskavě přestat říkat, že jsem kráva.

A biotáta šel ke mně, tak jsem si schovala hlavu, kdyby ze mne chtěl toho čerta vymlátit, ale on nechtěl. Jen si to ode mne nechal všechno povídat. Nakonec zavrtěl hlavou a řekl, že asi bude fakt lepší, když zůstanu u něj, ale nevypadal, že má radost. A sociální paní říkala, že asi jo, ale že to nepůjde tak rychle a biotáta jí řikal, že jakmile to matka zjistí, dopadnu stejně jako brácha, kterého máma zmlátila jak žito. To tedy nevím a taky nevím, koho se zeptat. A sociální paní pořád vrtěla hlavou, že dokud nejsem ohrožená, nedá se nic dělat. A že až budu, mám říct paní učitelce ve škole. 

Nevíte, koho se mám zeptat, co je to být ohrožená?

 

Související povídky jsou odkázány pod článkem.

 

 

 

 

Autor: Jana Majová | sobota 13.9.2014 13:51 | karma článku: 22,91 | přečteno: 1556x
  • Další články autora

Jana Majová

Stalker

Žijeme silný příběh. Je zcela pravdivý a žijeme ho tak dlouho, že jsme už přestali vyhlížet jeho konec. Devastuje nám každodenní život, mění naši realitu. Tak se žije, když si vás vyhlédne někdo, kdo se rozhodl vám ničit život.

18.9.2022 v 23:05 | Karma: 36,70 | Přečteno: 3533x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Marie Milá (Šípková)

Jak je ten svět pomíjivý, že? Už týden mi svítí v kalendáři, že máš dnes narozeniny. A Ty? Ty se teď odněkud z vyššího levelu samotného Bytí nejspíš s nadhledem usmíváš. Marie.

3.2.2022 v 18:26 | Karma: 23,41 | Přečteno: 511x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Hodně štěstí, zdraví, hodně štěstí milý Davide...

David oslavil třicátiny. Slavil s velkou radostí a chutí. Cože si to, milý čtenáři tohoto necovidového blogu myslíš? Že na tom není nic divného? Že třicitka je před tebou nebo za tebou a jako... no a co? Život jde dál?

26.10.2020 v 20:53 | Karma: 21,85 | Přečteno: 690x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

FAQ pro holky u šicích strojů

Nemyslím teď nás, zkušené harcovnice. Myslím mladé ženy, často maminky na mateřské, které bůhvíkde vyštrachaly šicí stroje a sedly k nim. Mají můj respekt.

20.3.2020 v 20:39 | Karma: 24,48 | Přečteno: 1200x | Diskuse| Ona

Jana Majová

Když peče celá zem, fandím.

Konečně vím, jak vám je. Vám všem, kdo jste soutěživí, fandíte hokeji, tenisu, házené, biatlonu, atletice, krasobruslení, čemukoliv. Protože já, nesoutěživá, jsem to neznala. Až teď. Teď se vší vervou fandím pekařům a cukrářům.

9.3.2020 v 18:41 | Karma: 27,29 | Přečteno: 687x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

V síti? V pasti? Kde jsme se to ocitli?

Obvykle se lepkavě aktuálním tématům na svém blogu vyhýbám. Sleduji je, dívám se, jak je jiní autoři obracejí ze všch stran. V případě sexuálních predátorů v internetu mi ale jeden úhel pohledu tak nějak chybí.

8.3.2020 v 11:07 | Karma: 30,37 | Přečteno: 1491x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Maceší blog - neviditelné dospělé dítě

1. lednem začal neuvěřitelný devátý rok, kdy se točíme v mixéru naprosto nevyzpytatelného opatrovnického systému. Mám intenzivní pocit, že není úniku. A spoustu různorodých zkušeností.

20.2.2020 v 13:15 | Karma: 21,57 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Maceší blog - práva a povinnosti nematek

1. lednem začal neuvěřitelný devátý rok, kdy se točíme v mixéru naprosto nevyzpytatelného opatrovnického systému. Jsme jedněmi z těch, kteří uvízli v neférových tenatech. Mám intenzivní pocit, že není úniku.

18.2.2020 v 19:20 | Karma: 29,25 | Přečteno: 1003x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Maceší blog - ze zákulisí života otce, který se nestýká se svým dítětem.

1. lednem začal neuvěřitelný devátý rok, kdy se točíme v mixéru naprosto nevyzpytatelného opatrovnického systému. Jsme jedněmi z těch, kteří uvízli v neférových tenatech. Mám intenzivní pocit, že není úniku.

16.2.2020 v 20:57 | Karma: 26,76 | Přečteno: 1152x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Maceší blog - přijde někdy konec nespravedlností?

Dneškem začíná neuvěřitelný devátý rok, kdy se točíme v mixéru naprosto nevyzpytatelného opatrovnického systému. Jsme jedněmi z těch, kteří uvízli v neférových tenatech. A já tak zůstávám tou, která se zastává otců.

9.2.2020 v 17:59 | Karma: 26,23 | Přečteno: 810x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Maceší blog - Alexia. Pomátl ses, státe II ?

Alexia. Holčička, která se ocitla na půl roku v krizovém centru. Je jí jedenáct, měla by dychtívě čekat na dopis z Bradavic. Růst do mladé slečny. A největší maléry by se měly odehrávat kvůli plesnivějící svačině v aktovce.

19.1.2020 v 19:44 | Karma: 22,54 | Přečteno: 892x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Maceší blog - Alexia. Pomátl ses, státe?

Alexia. Holčička, která se ocitla na půl roku v krizovém centru. Je jí jedenáct, měla by dychtívě čekat na dopis z Bradavic. Růst do mladé slečny. A největší maléry by se měly odehrávat kvůli plesnivějící svačině v aktovce.

14.1.2020 v 22:46 | Karma: 31,00 | Přečteno: 1441x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Desatero pro rok 2020

Vykašlete se na půlnoční sliby a předsevzetí. Čeká nás fajn rok. A když použijete některá doporučení, ať už všechna nebo třeba jedno jediné, bude určitě báječný.

31.12.2019 v 13:12 | Karma: 20,89 | Přečteno: 520x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Malý příběh o neobyčejné smrti

Žili, byli. Tak, jak to má být v životě i v pohádkách. Jen ta v pohádkách naznačená nesmrtelnost v jejich příběhu není. A já už za nimi na tu jejich samotu nezajedu. Odletěli.

8.10.2019 v 1:37 | Karma: 22,54 | Přečteno: 640x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Sára (Ta, která nebude mít děti)

Nikdy nebudu mít dětí. Věta, která padala do Sářina kafe. Myslete si, co chcete o sobeckosti, lenosti nebo neodpovědnosti lidí, kteří se rozhodli zůstat bezdětní. Mít děti není povinné. (Varování: text je nebezpečně dlouhý.)

5.9.2019 v 20:47 | Karma: 27,26 | Přečteno: 1361x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Čas odečítání vah : Bílé džíny velikost 42

Tak nějak to roky přikapávalo. Nejdřív kila, pak otrávenost z nich. A pak jsem se vyspala do dne, který ráno vypadal stejně jako ty ostatní. Večer ale začal čas odečítání. Jídla, dekagramů i starostí.

25.7.2019 v 21:23 | Karma: 29,00 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

O vnoučatech, babičkách a životní rovnováze

O vnoučatech, babičkách a životní rovnováze. Aneb "Babiprosímtěmohlabysmnetrochuposlouchat?Aspoňchvilkutřeba?"

3.7.2019 v 16:27 | Karma: 26,18 | Přečteno: 764x | Diskuse| Ona

Jana Majová

Malí velcí filharmonici - aneb kde múza o 106 líbá

Co se stalo? Hrálo se a zpívalo. Kde to bylo? Ve skleníku Květné zahrady v Kroměříži. Tak malí? Nebo velcí? OBOJÍ.

9.6.2019 v 17:44 | Karma: 19,24 | Přečteno: 335x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Pes equinovarus - podpořte žlutou

Tenhle pes není žádný pes. Je to vrozená vada chodidel. Jedna z těch častějších, přesto málo známých. Tento týden je jí ale věnovaný. A tak si oblečte něco žlutého a pojďte se se mnou zamyslet.

4.6.2019 v 21:03 | Karma: 21,60 | Přečteno: 557x | Diskuse| Ona

Jana Majová

Ta, která se zastává otců - rukojmím rychle a navždy

Říká se, a já s tím skoro souhlasím, že ve sporech rodičů často lítají děti od jednoho k druhému jako špinavé prádlo. Už méně často máme příležitost si všimnout, že se otcové stávají rukojmím svých exmanželek.

2.6.2019 v 21:08 | Karma: 39,68 | Přečteno: 3049x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 324
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 961x
Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.