Zařídit se jako matka

Ta ženská naproti mně je asi doktorka. Něco takovýho říkala, ale ruku do ohně za to teď nedám. Je mi blbě. Datluje do počítače kdo jsem a tak. Okno toho kanclu nebo co to je, je přímo nad schodištěm a tak vidím, jak odchází Klára. Přivedla mne sem, sama bych asi nedolezla. To ale nic nemění na tom, že ji nesnáším. 

http://www.omlazeni.cz/shared_files/uploaded_new/29/295268/25452

Jmenuji se Alžběta Netušilová, narodila jsem se 30. ledna 1995, je mi osmnáct let a právě jsem nastoupila do léčby. Dobrovolně a expresní rychlostí. A tak nějak nevím, co tu dělám. Můžu totiž přestat kdykoliv, to je jasný. Bez blbýho tříměsíčního pobytu v téhle absolutní díře. Jenže ono je to složitý. Potřebuju taky trochu vypadnout. A dát najevo snahu. A taky je to fotrova podmínka. Fotr je taky idiot. No a tak jsem tady.

To máma, máma byla vždycky třída, fakt. Krásná, vypadala jako zářivá královna z pohádky. Výstavní, přímo božský nohy. Nosívala vysokánský podpatky i do obchodu. A krátký sukně. A dlouhé vlasy si česala do takovýho zvláštního drdolu, co vypadal, jakoby se měl každou chvíli rozcuchat. Někdy ve třinácti mi došlo, že to dělá kvůli chlapům. I ty podpatky i ty minisukně i ten drdol. Líbilo se jim to a máma se jim celá líbila. A luxusně to s nima uměla. Fakt. Stačilo, aby mrkla, aby se tak zvláštně podívala pod řasama, aby se usmála a váleli se jí u nohou. A ona se jen smála a smála. Tohle kdyby se učilo na školách místo něčeho zbytečnýho, třeba chemie, tak mají ženský po starostech. Ale možná ne, možná by si pak konkurovaly. Máma konkurenci neměla. Smála se všemi a na všechny a oni dělali, co chtěla. Naprosto všichni, i fotr. Je to vidět na fotkách z mýho alba z dětství. Doslova mámě visel na očích. Je teda pravda, že když mne jako mimino držel v náruči, vypadal šťastně. No, zdání klame.

Fotr dělal do počítačů a mámu týral. Je fakt, že na to nevypadá a Kalibova matka se tomu hodně smála, když jsem to v sobotu říkala, prej že to spíš týrala máma fotra. Ale máma to říkala. Že byl bezcitný despota a ona s ním nemohla žít a nemohla nás nechat vyrůstat v takovém prostředí, protože by z nás byli stejný duševní mrzáci, jako je fotr. Ani si vlastně nepamatuju, kdy jsme se odstěhovaly, ale do první třídy už mne máma vedla s Jardou Kopečným. Fotřík tam byl taky, měl dokonce videokameru. Nikdy jsem ten film nevidělala, protože on pak normálně začal matku zas týrat a deptat, až byla ohrožená na zdraví. Ale zabojovala a spolu jsme to zvládly. Když říkám spolu tak myslím spolu my dvě. Byly jsme nerozlučné kámošky, jako dvojčata, fakt. A máma to s fotrem a sociálkou skoulela. Platil jako mourovatej a já tam už k němu nemusela a máma na nás byla pyšná, jak jsme mu to nandaly. Na nás - to jako na mne a na ni. Já mám totiž ještě ségru Mínu a ta se zachovala jako naprostá kráva a utekla k fotrovi. Fakt, nekecám.

Vždycky jsem chtěla být jako máma. A pořád chci. I když ji teda v poslední době nechápu. Chtěla jsem být jako ona a taky zářit a taky si umět otočit chlapy kolem malíčku. Mám dobrou školu - mámokámošku. A taky mám dlouhý nohy, fakt jsou docela hezký, akorát ten drdol, co byl na mámě vždycky tak sexy na mně vypadá blbě. Jednak mám jiný vlasy a jednak mi trochu odstávají uši.

A taky to s těma chlapama tak neumím nebo co. Jsem jí to řekla, že to nechápu - je stará a musí kvůli tomu lítat na ty gelový nehty a umělý řasy a už mít rozum s výstřihama, ale chlapi jí zobou z ruky. Mně ne. Hrozně se naštvala, že se mnou teda husy nepásla. Vypadala jako ta bába s hadama místo vlasů, když tak řvala. Stála u kuchyňské linky v mojí nové minisukni a jak byla naštvaná, šermovala rukama a propálila mi ji cigaretou. To už byl Jarda Kopečný dávno historie, ale mámu to netrápilo, takových měla na každém prstě deset. Já měla na chlapy smůlu. Normálně mně využívali. Až na Kaliba, ale Kalib je kámoš. Spolužák. Posledních pár dní před nástupem do léčby jsem u něj mohla spát. Ale je pravda, že jeho matka nebyla nadšená. A, což už je fakt past, i Kalib je naštvanej. Myslí si, že jsem mu sebrala nějaký prachy. No, sebrala, ale fakt ne všechny, co v té taštičce měl, jen pár stovek. Sedm. A on už si taky fakt nepamatuje, jak jsem za něj platila nějaký piva na srazu ze základky. Se zas tak moc nestalo, pár kaček. 

Ale zpátky, máma si našla nového chlapa, nějakého Lysého a začala se chovat divně. Pořád mne kontrolovala, hlídala, nesměla jsem ani projít do koupelny v kalhotkách a pak už ty kalhotky ani sušit na topení, že Lysého provokuju a byla fakt hustá. Najednou jsem se necítila jako kámoška, ale jako hnusný vetřelec. A pak přišla s tím, že Lysého svádím. Pchá - takovýho olysalýho Lisýho slizouna. No rozhodně jsme po sobě řvaly tak, že jsem nakonec utekla a protože jsem neměla kam jít, šla jsem k fotrovi. Měli to tam takový naleštěný a ta blbka ségra Mína se zrovna balila na jakýsi Erasmus, což prý není totéž jako orgasmus, jak vtipně poznamenala Mína. Fotřík je teda taky ženatej a Klára, ta, co mne sem přivedla, je dcera jeho ženy. Byla tam teda dost nuda, ale takový zvláštní klid a pořádně jsem se tam vyspala. Mámě pak došlo, co udělala, nebo tak vypadala a přišla se mi omluvit. Fotr říkal, ať to zvážím, že ji nevěří. Fakt, nekecám - "zvážím". Vyjadřuje se jak kniha a asi si myslí, že je to zajímavé. Mína mi do telefonu vyjasnila, že jsem kráva, která ztratila poslední šanci. Teď nevím, jestli neměla pravdu. Asi ne.

No a pak už to šlo rychle. Lysý mi pochválil letní šaty, máma dostala amok a vyhodila mne z domu. Skončila jsem u Petra a pak u Kamila a pak...už vlastně nevím. A ten pervitin, to byla vlastně taková náhoda. Změna životního stylu. Vy si myslíte, že jsem závislá? Za těch pár měsíců? Nesmysl. Kdykoliv. Kdy-ko-liv toho můžu nechat. Až budu chtít. Nebo už chci? Nebo musím? Jen nějak nevím co budu dělat. Matka mne nechápe, fotr mne vyhodil a Kabir řekl, že mám přijít po léčbě. No to je fakt hustá storka, když nad tím tak přemýšlím.

Fotr mne vyhodil, no jo. On je presně takovej, jak matka celej můj život říká. Fakt nemůžu za to, že jsem usnula u kluků na ubytce a předtím trochu žvanila a oni mi sebrali klíč a fotra vybrali. Jo, ty šmuky jsem tam vzala už předtím, to byla fakt kravina, mělo mne napadnout, že mne chytnou. No ale jak jsem mohla vědět, že kvůli takovým cetkám bude tolik řevu? On to ani nebyl řev. Ta kráva Klára upozornila na to, že beru perník. No takovou smůlu můžu mít jenom já. Nevlastní dcera mého otce dělá v léčebně s toxíkama a má to v oku. No mohla jsem to vědět? Prostě smůla. Když jsem odešla, vzala jsem to zadem a sedla si na plot takové opuštěné minitovárny, kam jsme občas chodívali s klukama a dívala se na otcův barák. A on stál v přezahrádce jako socha a ani se nepohnul. A pak tam přišla nevlastní ségra Patricie co vypadá úplně jako máma a taky je tak krásná, akorát to neví. A taky ta Klára. A stáli tam všichni a už chyběly jenom titulky a mohl to být konec nějakýho filmu, jen by kamera nesměla švenknout na mne. Ani nevím, proč jsem na tom plotě řvala do rukávu.

Tu noc jsem spala u Kaliba, jeho matka volala fotrovi a Klára zařídila tu léčbu. Protekčně, jinak se na to prej čeká. No to jsem fakt odvázaná. Ale fotr si to dal jako podmínku, že jinak jde na policajty s tím vykradeným barákem. No matka po něm řvala tak, že jsem to ještě neviděla. Jasně, že je to jeho vina. Kdo jinej by za to taky mohl,  to to zpackaný dětství a máma, jak byla na všechno sama. 

No a teď jsem v legínách a v tričku a v léééčbě. Nenamalovaná. Radši se na sebe nedívám. Stejně je mi blbě. No, nějak to tu vydržím. Aspoň dva-tři týdny, než otec vyměkne. A mezitím taky máma pochopí, že jsem celá ona a že jsme ta nejlepší dvojka na světě. A možná mi i půjčí ty zlatý lodičky na dvanácticentimetrovým podpatku. A někam si zajdeme. 

Trochu se dám do pucu a chlapi mi padnou k nohám. A budu se mít skvěle. A nikdo už mi život packat nebude.

Autor: Jana Majová | pondělí 14.10.2013 22:15 | karma článku: 13,73 | přečteno: 797x
  • Další články autora

Jana Majová

Stalker

Žijeme silný příběh. Je zcela pravdivý a žijeme ho tak dlouho, že jsme už přestali vyhlížet jeho konec. Devastuje nám každodenní život, mění naši realitu. Tak se žije, když si vás vyhlédne někdo, kdo se rozhodl vám ničit život.

18.9.2022 v 23:05 | Karma: 36,70 | Přečteno: 3533x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Marie Milá (Šípková)

Jak je ten svět pomíjivý, že? Už týden mi svítí v kalendáři, že máš dnes narozeniny. A Ty? Ty se teď odněkud z vyššího levelu samotného Bytí nejspíš s nadhledem usmíváš. Marie.

3.2.2022 v 18:26 | Karma: 23,41 | Přečteno: 511x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Hodně štěstí, zdraví, hodně štěstí milý Davide...

David oslavil třicátiny. Slavil s velkou radostí a chutí. Cože si to, milý čtenáři tohoto necovidového blogu myslíš? Že na tom není nic divného? Že třicitka je před tebou nebo za tebou a jako... no a co? Život jde dál?

26.10.2020 v 20:53 | Karma: 21,85 | Přečteno: 690x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

FAQ pro holky u šicích strojů

Nemyslím teď nás, zkušené harcovnice. Myslím mladé ženy, často maminky na mateřské, které bůhvíkde vyštrachaly šicí stroje a sedly k nim. Mají můj respekt.

20.3.2020 v 20:39 | Karma: 24,48 | Přečteno: 1200x | Diskuse| Ona

Jana Majová

Když peče celá zem, fandím.

Konečně vím, jak vám je. Vám všem, kdo jste soutěživí, fandíte hokeji, tenisu, házené, biatlonu, atletice, krasobruslení, čemukoliv. Protože já, nesoutěživá, jsem to neznala. Až teď. Teď se vší vervou fandím pekařům a cukrářům.

9.3.2020 v 18:41 | Karma: 27,29 | Přečteno: 687x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

V síti? V pasti? Kde jsme se to ocitli?

Obvykle se lepkavě aktuálním tématům na svém blogu vyhýbám. Sleduji je, dívám se, jak je jiní autoři obracejí ze všch stran. V případě sexuálních predátorů v internetu mi ale jeden úhel pohledu tak nějak chybí.

8.3.2020 v 11:07 | Karma: 30,37 | Přečteno: 1491x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Maceší blog - neviditelné dospělé dítě

1. lednem začal neuvěřitelný devátý rok, kdy se točíme v mixéru naprosto nevyzpytatelného opatrovnického systému. Mám intenzivní pocit, že není úniku. A spoustu různorodých zkušeností.

20.2.2020 v 13:15 | Karma: 21,57 | Přečteno: 669x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Maceší blog - práva a povinnosti nematek

1. lednem začal neuvěřitelný devátý rok, kdy se točíme v mixéru naprosto nevyzpytatelného opatrovnického systému. Jsme jedněmi z těch, kteří uvízli v neférových tenatech. Mám intenzivní pocit, že není úniku.

18.2.2020 v 19:20 | Karma: 29,25 | Přečteno: 1003x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Maceší blog - ze zákulisí života otce, který se nestýká se svým dítětem.

1. lednem začal neuvěřitelný devátý rok, kdy se točíme v mixéru naprosto nevyzpytatelného opatrovnického systému. Jsme jedněmi z těch, kteří uvízli v neférových tenatech. Mám intenzivní pocit, že není úniku.

16.2.2020 v 20:57 | Karma: 26,76 | Přečteno: 1152x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Maceší blog - přijde někdy konec nespravedlností?

Dneškem začíná neuvěřitelný devátý rok, kdy se točíme v mixéru naprosto nevyzpytatelného opatrovnického systému. Jsme jedněmi z těch, kteří uvízli v neférových tenatech. A já tak zůstávám tou, která se zastává otců.

9.2.2020 v 17:59 | Karma: 26,23 | Přečteno: 810x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Maceší blog - Alexia. Pomátl ses, státe II ?

Alexia. Holčička, která se ocitla na půl roku v krizovém centru. Je jí jedenáct, měla by dychtívě čekat na dopis z Bradavic. Růst do mladé slečny. A největší maléry by se měly odehrávat kvůli plesnivějící svačině v aktovce.

19.1.2020 v 19:44 | Karma: 22,54 | Přečteno: 892x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Maceší blog - Alexia. Pomátl ses, státe?

Alexia. Holčička, která se ocitla na půl roku v krizovém centru. Je jí jedenáct, měla by dychtívě čekat na dopis z Bradavic. Růst do mladé slečny. A největší maléry by se měly odehrávat kvůli plesnivějící svačině v aktovce.

14.1.2020 v 22:46 | Karma: 31,00 | Přečteno: 1441x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Desatero pro rok 2020

Vykašlete se na půlnoční sliby a předsevzetí. Čeká nás fajn rok. A když použijete některá doporučení, ať už všechna nebo třeba jedno jediné, bude určitě báječný.

31.12.2019 v 13:12 | Karma: 20,89 | Přečteno: 520x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Malý příběh o neobyčejné smrti

Žili, byli. Tak, jak to má být v životě i v pohádkách. Jen ta v pohádkách naznačená nesmrtelnost v jejich příběhu není. A já už za nimi na tu jejich samotu nezajedu. Odletěli.

8.10.2019 v 1:37 | Karma: 22,54 | Přečteno: 640x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Sára (Ta, která nebude mít děti)

Nikdy nebudu mít dětí. Věta, která padala do Sářina kafe. Myslete si, co chcete o sobeckosti, lenosti nebo neodpovědnosti lidí, kteří se rozhodli zůstat bezdětní. Mít děti není povinné. (Varování: text je nebezpečně dlouhý.)

5.9.2019 v 20:47 | Karma: 27,26 | Přečteno: 1361x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Čas odečítání vah : Bílé džíny velikost 42

Tak nějak to roky přikapávalo. Nejdřív kila, pak otrávenost z nich. A pak jsem se vyspala do dne, který ráno vypadal stejně jako ty ostatní. Večer ale začal čas odečítání. Jídla, dekagramů i starostí.

25.7.2019 v 21:23 | Karma: 29,00 | Přečteno: 1069x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

O vnoučatech, babičkách a životní rovnováze

O vnoučatech, babičkách a životní rovnováze. Aneb "Babiprosímtěmohlabysmnetrochuposlouchat?Aspoňchvilkutřeba?"

3.7.2019 v 16:27 | Karma: 26,18 | Přečteno: 764x | Diskuse| Ona

Jana Majová

Malí velcí filharmonici - aneb kde múza o 106 líbá

Co se stalo? Hrálo se a zpívalo. Kde to bylo? Ve skleníku Květné zahrady v Kroměříži. Tak malí? Nebo velcí? OBOJÍ.

9.6.2019 v 17:44 | Karma: 19,24 | Přečteno: 335x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Pes equinovarus - podpořte žlutou

Tenhle pes není žádný pes. Je to vrozená vada chodidel. Jedna z těch častějších, přesto málo známých. Tento týden je jí ale věnovaný. A tak si oblečte něco žlutého a pojďte se se mnou zamyslet.

4.6.2019 v 21:03 | Karma: 21,60 | Přečteno: 557x | Diskuse| Ona

Jana Majová

Ta, která se zastává otců - rukojmím rychle a navždy

Říká se, a já s tím skoro souhlasím, že ve sporech rodičů často lítají děti od jednoho k druhému jako špinavé prádlo. Už méně často máme příležitost si všimnout, že se otcové stávají rukojmím svých exmanželek.

2.6.2019 v 21:08 | Karma: 39,68 | Přečteno: 3049x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 324
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 961x
Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.