Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Seznamky v Česku - prvotní údiv vás nemine

Říká se, že zkušenostmi rosteme. Kdyby šlo o zkušenosti se seznamováním, opírala bych se hlavou o některé měsíční moře. Tak proč se o ty zkušenosti nepodělit.

Jooo, seznamka vyžaduje jistou otrlost. Na počátku ji nemáte. Zaregistrujete se na některém serveru (já před těmi lety prostě z nabídky "vyloupla" rande.cz), vyplníte základní údaje, napíšete větičku, která vás vystihnuje. Zauvažujete nad umístěním fotky a pak ji tam nedáte. Ne, že byste se za sebe styděli, jen se vám prostě nelíbí, že by si vaším profilem (ano, to slovo je potřeba znát, na seznamkách se nesetkávají lidé ale profily) brouzdali třeba zvědaví sousedé. Svou samotu totiž považujete za záležitost čistě soukromou.

Takhle jsem to zažila i já.

První úskalí nastalo, když se mne "profil" (ano, zradil mne můj vlastní) poťouchle zeptal, jakýže to hledám vztah. Vážný? Flirt? Sex? Přátelský? Hlavou se mi vinula složitá úvaha, že vážný je moc zavazující a taky bych chtěla vztah spíše veselý. A že vážný vztah musí nějak začít. Přátelstvím? Flirtem? A co je to vlastně flirt? Je to hra očí a náznaků, nebo se tak říká rádobynezávaznému sexu? No, už dávno nevím, co jsem tenkrát zaškrtala. Ale zas jsem tenkrát rychle pochopila, že zaškrtnutý flirt je vnímaný jako normální nabídka k rychlému, skoro anonymnímu sexu. Ach jo. Internet holt není romantické médium.

Zbytek už byl jednoduchý, prolítla jsem kolonkou záliby, vzdělání a něco tam vyplnila. Zamyslela se, jestli jsem tlustá nebo štíhlá, jakouže to mám povahu a co si o mně myslí přátelé. Napsala, že auto nemám a mobil jo, s údivem si pročetla sekci věnovanou "intimnostem" a fakt nepochopila, proč bych měla definovat své erotogenní zóny. A bylo to. Profil byl hotov. Já k seznamování připravena. Málem že jsem si tenkrát nedošla rovnou koupit rtěnku a něco na sebe. Bylo mi totiž (bláhové) jasné, že první bezva chlap brnkne svým profilem o ten můj nezpozději za pět minut.

Brala jsem to v té době tak trochu studijně. Studovala jsem totiž a chování uživatelů internetu bylo mé oblíbené téma. Seznamka pro mne byla trochu seznamka. A trochu "testovací prostor". Nějak to v životě ráda kombinuju.

První vzkazy přišly fakt brzy. Dřív, než jsem stihla zjistit, jak si prohlížet profily mužů v přiměřeném věku a z přiměřeného okolí. Nejvíc se mi líbily ty stručné. Je třeba neztráceti čas, synonymem doby je "rychlost". Hned v prvním vzkazu se tedy skvělo strohé a výstižné "Sexík?" Nechápavě jsem odpověděla, že nerozumím a dozvěděla se, že jsem kráva. Inu, ani takto povzbudivý vstup do profilového světa přece nemohl světačku, k nímž jsem se počítala (jako hrdá majitelka internetového připojení modemem), rozhodit. Další muž se ptal, jestli mám fotku. No, neměla jsem tehdy (to ještě nebyl digitální foťák v každém telefonu a pomalu i v klíčenkách) a slíbila, že zařídím. Profil byl zklamaný. Prý se mnou nebude ztrácet čas, když beztak vypadám příšerně jako každá druhá taky. To už mne nahlodalo a zkoumavě jsem si sebe samu prohlížela v zrcadle. No, žádnej zázrak to ani tehdy nebyl, ale příšera?? Dva další vzkazy byly od mužů ženatých hledajících milenky. Jeden aspoň nabízel finanční podporu (ta by se tenkrát fakt hodila), druhý naopak vítal, že mám vlastní byt. Asi plánoval milostné využití poledních pauz v práci.

Dočetla jsem, kápla do horkého čaje rum, protože jsem dospěla k názoru, že jsem na špatné seznamce a tahle je fakt síla, odpojila modem (jak to tenkrát bylo - hodina asi tak za patnáct korun?) a šla si číst.

Druhý den mi zkušenější kamarádky vyjasnily, že tohle je normální a přejde to. Dřív nebo později napíšou i muži s nimiž si prohodím pár vzkazů a bude mne to bavit. Jen se neshodly v tom, jestli je potřeba rychle zajít na kafe a dotyčného "profila" si prohlédnout naživo, nebo si nejdřív chvilku psát v rámci ochrany organismu před otravou kofeinem. Nevěděla jsem. A pár dní seznamku neotevřela. Trochu z obavy z nových vzkazů a taky...těch patnáct kaček za hodinu se dalo využít lépe.

Říkala jsem si vlastně, že na seznamku už "nikdy nevlezu". Jen jsem netušila, že to nikdy bude v tomto případě poměrně krátký interval.

Ale o tom zase příště. Na seznamce se totiž dá potkat spousta fajn lidí. Já tam našla pečovatele o své auto, moc fajn kámoše na pokec v čajovně, ženskou se kterou jsme si "měnily" oblečení na děti. Seznamky totiž mají skrytý svět "pod povrchem" viditelných profilů.

Autor: Jana Majová | úterý 31.8.2010 20:59 | karma článku: 17,92 | přečteno: 2877x
  • Další články autora

Jana Majová

Stalker

Žijeme silný příběh. Je zcela pravdivý a žijeme ho tak dlouho, že jsme už přestali vyhlížet jeho konec. Devastuje nám každodenní život, mění naši realitu. Tak se žije, když si vás vyhlédne někdo, kdo se rozhodl vám ničit život.

18.9.2022 v 23:05 | Karma: 36,70 | Přečteno: 3533x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Marie Milá (Šípková)

Jak je ten svět pomíjivý, že? Už týden mi svítí v kalendáři, že máš dnes narozeniny. A Ty? Ty se teď odněkud z vyššího levelu samotného Bytí nejspíš s nadhledem usmíváš. Marie.

3.2.2022 v 18:26 | Karma: 23,41 | Přečteno: 511x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

Hodně štěstí, zdraví, hodně štěstí milý Davide...

David oslavil třicátiny. Slavil s velkou radostí a chutí. Cože si to, milý čtenáři tohoto necovidového blogu myslíš? Že na tom není nic divného? Že třicitka je před tebou nebo za tebou a jako... no a co? Život jde dál?

26.10.2020 v 20:53 | Karma: 21,85 | Přečteno: 691x | Diskuse| Ostatní

Jana Majová

FAQ pro holky u šicích strojů

Nemyslím teď nás, zkušené harcovnice. Myslím mladé ženy, často maminky na mateřské, které bůhvíkde vyštrachaly šicí stroje a sedly k nim. Mají můj respekt.

20.3.2020 v 20:39 | Karma: 24,48 | Přečteno: 1200x | Diskuse| Ona

Jana Majová

Když peče celá zem, fandím.

Konečně vím, jak vám je. Vám všem, kdo jste soutěživí, fandíte hokeji, tenisu, házené, biatlonu, atletice, krasobruslení, čemukoliv. Protože já, nesoutěživá, jsem to neznala. Až teď. Teď se vší vervou fandím pekařům a cukrářům.

9.3.2020 v 18:41 | Karma: 27,29 | Přečteno: 687x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Novým šéfem tajné služby se stane brigádní generál Bartovský, schválila vláda

24. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:13

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) bude Petr Bartovský, vláda ve středu schválila jeho...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34,  aktualizováno  14:11

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

Muž dohnal a zaklekl zloděje. Strach jsem neměl, jsem takto nastavený, říká

24. dubna 2024  14:08

Zrovna se autem vracel domů, když na brněnské tramvajové zastávce spatřil starší paní, jak se...

KOMENTÁŘ: Kdo zabil penzijní reformu? Svůj díl nesou vláda i opozice

24. dubna 2024

Premium Ani po dvaceti letech diskusí se nedočkáme konsenzuálně přijaté reformy penzí, ale jen...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 324
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 961x
Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.