Nezařazené

Jana Majová

Stalker

Žijeme silný příběh. Je zcela pravdivý a žijeme ho tak dlouho, že jsme už přestali vyhlížet jeho konec. Devastuje nám každodenní život, mění naši realitu. Tak se žije, když si vás vyhlédne někdo, kdo se rozhodl vám ničit život.

18.9.2022 v 23:05 | Karma článku: 36.70 | Přečteno: 3532 | Diskuse

Jana Majová

Sára (Ta, která nebude mít děti)

Nikdy nebudu mít dětí. Věta, která padala do Sářina kafe. Myslete si, co chcete o sobeckosti, lenosti nebo neodpovědnosti lidí, kteří se rozhodli zůstat bezdětní. Mít děti není povinné. (Varování: text je nebezpečně dlouhý.)

5.9.2019 v 20:47 | Karma článku: 27.26 | Přečteno: 1361 | Diskuse

Jana Majová

Po důlním neštěstí nastane nenaplnitelné ticho. Vždycky.

Dívala jsem se na mobil s nevěřícným úžasem. To proto, že včera po páté hodině vybuchl metan v jednom z karvinských dolů. To proto, že tam bylo (v té chvíli) pět obětí, ale podtext zprávy dával tušit, že to není konečné číslo.

21.12.2018 v 12:50 | Karma článku: 32.08 | Přečteno: 823 | Diskuse

Jana Majová

Když Bůh nechce a za zázrakem stojí medicína.

Možná to vypadá, že se jdu vyhřát na výsluní rozfoukaného problému práv rodičů nemocných dětí a práv dětí samotných. Pro mne je to jinak. Když jsem si přečetla o matce, která se dožadovala pobytu na JIRP, najednou zmizelo 20 let..

31.3.2018 v 16:07 | Karma článku: 34.29 | Přečteno: 1009 | Diskuse

Jana Majová

Paní Nudlová

To si tak jednou sedím u kadeřnice a pobaveně v zrcadle sleduji alobal, který ze mne dělá tak-trochu-Sochu-svobody. S velkým přivřením očí. A do toho mi moje milá kadeřnice mimochodem řekne: "Mám pro tebe nudle."

6.1.2017 v 22:10 | Karma článku: 25.07 | Přečteno: 724 | Diskuse

Jana Majová

Chcete-li Boha opravdu pobavit, seznamte ho se svými plány...I.

...aneb jak jsem byla romanticky požádána o ruku, vdala se, zatoužila po klidném středním věku a následující 4 roky chtěla střídavě ječet, utíkat a chvílemi i zrušit celý náš slavný stát.

6.9.2015 v 23:20 | Karma článku: 23.75 | Přečteno: 837 | Diskuse

Jana Majová

Jak nakreslit past?

Julie stála v koutě se skleničkou vína a usmívala se. Trochu plaše, trochu překvapeně. Zjevně ji překvapilo množství lidí, kteří přišli. Přišli na její vernisáž. Přišli kvůli jejím fotkám a litografiím. Přišli kvůli ní. Stála příhodně, pod obrázkem s čarodějkou zavřenou v kleci. Vypadaly trochu smutně a nejistě. Julie i čarodějka.

26.11.2013 v 15:51 | Karma článku: 26.99 | Přečteno: 2928 | Diskuse

Jana Majová

Ráno si obleču tu krásnou modrou sukni a půjdu. Středem.

Tohle mám od své maminky. Když jsem začala dorůstat a pozorovala jak to dělá, že je vždycky nad věcí, říkávala: "Usmívej se, Kamilko. Přátele to potěší, nepřátele naštve. Účelu bude dosaženo vždy." Většinou k tomu neopakovatelným gestem, které odešlo s ní, pohodila hlavou a její vlasy na vteřinku připoměly struny harfy. Přišla jsem o chlapa svého života a nikdy si to neodpustím. Je září, sedím na kamenném schodu na křížovém vrchu, zabalená v dece. Kotníky mi hřeje fenka Pralinka. Ještě jednu sklenku chardonnay. Ještě chvíli v tom pocitu neskutečna. Pak film skončí, cesta domů bude místo titulků. A ráno vstanu. A půjdu. A další dny zas. Středem. Možná napodobím i to mámino gesto. To s vlasy. Třeba.

5.9.2013 v 23:47 | Karma článku: 17.08 | Přečteno: 828 | Diskuse

Jana Majová

Jednou jsi dole a jednou níž

Ester. I to jméno mi matka vybrala blbě. Ester Klepáčková. Je pravda, že se poslední dobou dost klepu. Třeba teď. Sedím na schodech, klepou se mi kolena i ruce a čekám na ty policajty. Život na hovno, fakt. A neříkejte mi laskavě, že jsem fracek. Vím to i bez těch keců.

30.8.2013 v 21:45 | Karma článku: 14.23 | Přečteno: 470 | Diskuse

Jana Majová

Levandulová Kamila

Kamila je učitelka. Dnes už "ve výslužbě". A mohla by být nejen levanulová, ale taky koprová, jahodová, ibišková, oleandrová, ostružinová nebo mátová. Nebo klidně bramborová. Patří k ní všechno, co roste. Dnes mi ale voní ruce kytkou její levandule.

30.6.2013 v 19:54 | Karma článku: 13.57 | Přečteno: 601 | Diskuse

Jana Majová

Kutná Hora - mrazivá kráska

Do Kutné Hory se dá zajet i mimo sezónu. My jsme to udělali a výlet je to víc než příjemný. Na každém kroku zakopáváme o historii v její impozantnosti. A to myslím vážně - už jen pohled na chrám Svaté Barbory bere dech. Nacházíme taky lidi, kteří turisty vítají a skvělé služby. Vážně, na večeři s výhledem na katedrálu budeme oba dlouho vzpomínat.

24.3.2013 v 18:10 | Karma článku: 9.05 | Přečteno: 550 | Diskuse

Jana Majová

Krakow v moll

Jsme "líní turisti". Takoví, kteří nepotřebují trhat rekordy v počtech viděných památek, padat únavou po uběhnutých kilometrech, stihnout tři města a dvoje hory za čtyři dny. Takoví, kteří si chtějí užít, dívat se kolem sebe, vychutnat si okamžik a mít radost z cest. Tentokrát jsme byli v Krakowě.

10.3.2013 v 0:02 | Karma článku: 13.55 | Přečteno: 576 | Diskuse

Jana Majová

...a košulku, mami, mám

Tím dotazem jsi nás rozesmívala a rozčilovala. Hned jak se začalo ochlazovat, začala jsi řešit naše oblečení. Jsme oblečené dost? Máme šálu? A tílko - "košulku", pěkně "zakasanou" do kalhot?

17.2.2013 v 23:01 | Karma článku: 17.96 | Přečteno: 777 | Diskuse

Jana Majová

Světlana - V.

Pokus o povídání a zamyšlení - inspirováno životem, vlastně je to objev z "šuplíkových vykopávek". 5. část.

12.11.2012 v 23:23 | Karma článku: 5.65 | Přečteno: 657 |

Jana Majová

Světlana - IV

Pokus o povídání a zamyšlení - inspirováno životem, vlastně je to objev z "šuplíkových vykopávek". 4. část.

12.11.2012 v 2:22 | Karma článku: 8.01 | Přečteno: 607 |

Jana Majová

Světlana III.

Pokus o povídání a zamyšlení - inspirováno životem, vlastně je to objev z "šuplíkových vykopávek". 3. část.

11.11.2012 v 23:21 | Karma článku: 7.24 | Přečteno: 612 |

Jana Majová

Světlana - II.

Pokus o povídání a zamyšlení - inspirováno životem, vlastně je to objev z "šuplíkových vykopávek". 2. část.

29.10.2012 v 23:46 | Karma článku: 4.73 | Přečteno: 601 | Diskuse

Jana Majová

Světlana - I.

Pokus o povídání a zamyšlení - inspirováno životem, vlastně je to objev z "šuplíkových vykopávek". 1. část.

29.10.2012 v 21:45 | Karma článku: 6.14 | Přečteno: 755 | Diskuse

Jana Majová

Co nového budeme mít ve městě po volbách?

A pořád si říkám - nepiš o politice, nepiš o politice, nepiš o politice. A co kdyby jen o té komunální? A vlastně jenom trošku? A jen z pohledu zvědavého voliče? No tak dobře. Výjimečně.

21.9.2010 v 23:17 | Karma článku: 9.95 | Přečteno: 2111 | Diskuse
Počet článků 324 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 959

Pro ty, co mne znají už vdanou (blog je založený dříve než moje manželství) jsem už spíše Pšejová.

Naprosto obyčejná ženská, jakých chodí po ulicích tisíce. Pozorovatelka světa a majitelka víry v lidskost.

Momentálně také zaujatá členka skupinky pohybující se kolem Davida. Mladého muže, kterého učinila vězněm ve vlastním těle svalová dystrofie a on se chce dělit o svůj příběh a zkušenosti.

Píšeme o tom i na facebooku:  https://www.facebook.com/DavidAGenetickyGolias/

Jsem k nalezení na:  jamajka117@gmail.cz.